Kamu şirketlerini kolay pazarlamak için birleştiren AKP hükumeti, şimdi de köklü demiryolu şirketleri olan TÜVASAŞ, TÜLOMSAŞ ve TÜDEMSAŞ’ı tek çatı altında birleştirdi. Duruma tepki gösteren sendika birleştirmenin “nasıl cazip hale getirip, satarız” amacı taşıdığını kaydetti.
BOLD – Cumhurbaşkanı kararı ile Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii AŞ (TÜRASAŞ) kuruldu. Karar ile TCDD’nin bağlı ortaklıkları olan Türkiye Vagon Sanayi AŞ (TÜVASAŞ), Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayi AŞ (TÜLOMSAŞ) ve Türkiye Demiryolu Makinaları Sanayi AŞ (TÜDEMSAŞ) birleştirilerek TÜRASAŞ oluşturuldu.
ULAŞTIRMA BAKANLIĞINA BAĞLANDI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlanan TÜRASAŞ’ın merkezi Ankara’da olacak. TÜRASAŞ’ın amacı, faaliyet alanı ve görevleri, organları, sermayesi ana statüsünde belirlenecek. TÜRASAŞ’ın ticaret siciline kaydolması ile birlikte TÜVASAŞ, TÜLOMSAŞ ve TÜDEMSAŞ’ın tüzel kişilikleri sona erecek. Bu şirketlerin tüm hak ve yükümlülükleri, taşınmazları ve personeli TÜRASAŞ’a devrolacak. 3 şirketin genel müdür kadrolarında bulunanların görevleri de sona erecek. TÜRASAŞ’ın kurulmasına ilişkin gerekli işlemler 3 ay içerisinde tamamlanacak.
GEÇMİŞİ OSMANLI DÖNEMİNE KADAR UZANIYOR
Cumhuriyet’ten Mustafa Çakır’ın haberine göre kapatılmalarına karar verilen 3 şirketin tarihleri çok eskilere gidiyordu. TÜVASAŞ’ın ilk tesisleri, demiryollarındaki ithal bakım ve onarımdaki dışa bağımlılığa son vermek için 25 Ekim 1951 tarihinde “Vagon Tamir Atölyesi” adıyla faaliyete geçirilmişti. TÜLOMSAŞ’ın temeli, 1894 yılında Almanlar tarafından Anadolu-Bağdat demiryolu ile ilgili buharlı lokomotif ve vagon tamiri gereksinimini karşılamak üzere Eskişehir’de Anadolu-Osmanlı Kumpanyası adı verilen küçük bir atölye kurulması ile atılmıştı. TÜDEMSAŞ ise buharlı lokomotif ve yük vagonlarının tamirini yapmak amacı ile Sivas Cer Atölyesi adı altında 1939 yılında kurulmuştu.
“KISA SÜREDE PAZARLANACAK” İDDİASI
Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası Genel Başkanı Hasan Bektaş, bu işletmelerin yıllardan beri TCDD için üretim yaptıklarına dikkat çekti. Şimdi bunların kapatılarak tek elde birleştirilmesinin “nasıl cazip hale getirip, satarız” amacı taşıdığını belirten Bektaş, “Göreceksiniz, kısa bir süre sonra da birilerine pazarlayacaklar. Başka izahı yok bunun. Şu anda demiryollarına dışarıdan atamalar yapılıyor. Yapılan şey demiryollarında özelleştirmeyi nasıl hızlandırırız? Bunun hesabı yapılıyor” dedi.
medyaboldSingapur Sağlık Bakanlığı: Türkiye’den gelen bir yolcuda Koronavirüs tespit edildi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder