Alım gücü iyice azalan vatandaş, ihtiyaçlarını daha uygun fiyata karşılamak için market market geziyor. Market market dolaşanların oranı yüzde 87.
BOLD – Alışverişini ucuza getirmek için market market dolaşanların oranı yüzde 72’den yüzde 87’ye çıktı. Tüketiciler alışverişlerinde daha uygun fiyatlı olan market markalı ürünleri tercih ediyor.
TÜKETİCİ FİYAT ARAŞTIRMASI YAPMADAN MARKETE GİTMİYOR
Sözcü’nün haberine göre, Nielsen tarafından yapılan araştırma her 10 tüketiciden 9’u fiyat araştırması yaparak marketlere girmeye başladığını ortaya koydu. Alışverişini ucuza getirmek için market market dolaşanların oranı yüzde 72’den yüzde 87’ye çıkarken, market alışverişleri için kısıtlı bir bütçeye sahip olan tüketici oranı son 1 yılda yüzde 73’ten yüzde 88’e yükseldi.
MARKET MARKALI ÜRÜNLER TERCİH EDİLİYOR
Araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 74’ü alışverişlerinde ulusal markalı ürünlerin fiyatlarını “private label” (PL) diye bilinen market markalı ürünlerle karşılaştırıyor. Market markalı ürünlerin satış hacmi 60 milyar TL’ye ulaştı.
YÜZDE 30 ARTIŞ KAYDETTİ
Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği (PLAT) Başkanı İmer Özer, tüketicinin artık fiyat odaklı bir alışveriş profiline geçtiğine işaret ederek, 10 tüketicinin 9’unun fiyat araştırması yaparak alışveriş yaptığını ve ucuz ürünleri denemeye eğilim gösterdiğini vurguladı. Özer, 2019’da raflardaki market markalı ürünlerin toplam satışlardan aldığı payın yüzde 30 büyüme kaydetti.
medyabold
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder