Koronavirüs salgını nedeniyle iptal edilen uçuşların yol açtığı bilet iadelerinin faturası ağır oldu. Daha önceden satılan 35 milyar dolarlık bilet ücretlerinin iadesi konusunda şirketler zor günler geçiriyor. Bilet iadesi konusuna çare aranıyor.
BOLD – Tüm dünyayı etkileyen koronavirüs, havacılık sektörünü durma noktasına getirdi. Şirketlerin gündeminde ise daha önceden satılan 35 milyar dolarlık bilet ücretlerinin iadesinin nasıl yapılacağı bulunuyor.
İLK ÇEYREKTE 39 MİLYAR DOLAR NET ZARAR
Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA’nın yeni analizi, kovid-19 krizinin tetiklediği ağır faturanın havayollarına ait nakit rezervlerinin 30 Hazirana kadar 61 milyar dolara kadar düşebileceğini gösteriyor. Ayrıca ilk çeyrek için 39 milyar dolar net zarar açıklanması bekleniyor.
İADE YERİNE SEYAHAT KUPONU
Süregelen maliyetlere ek olarak, havayolları, hükumetlerin seyahatler üzerindeki kısıtlamasından dolayı daha önce satmış oldukları biletlerin iadelerin de de zorlanmalarına sebep oluyor. Brezilya, Kanada, Kolombiya ve Hollanda, havayolu şirketlerinin yolcularına nakit para iadesi yerine seyahat kuponları sunmalarına izin vererek havayolu şirketlerine yardım etmeye çalıştılar.
PERSONEL ÜCRETLERİNDE KESİNTİYE GİDİLDİ
Airport’ta yer alan habere göre, Kenya Airways ise hayatta kalmak için hükumetten nakit yardımı talep etti. Hemen hemen tüm personel kategorilerinde de ücret kesintisi yapıldı. Uganda Havayolları hava sahası kapatıldıktan sonra yeni bölgesel rotalar açma planlarını durdurdu. Ruandair de filosunu yere indirerek uçuşlara ara verdi.
medyabold“Eşime 14 gün boyunca işkence yaptılar, elektrik verdiler, tehdit ettiler…”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder