AKP hükumetinin geçiş garantisiyle yandaş müteahhitlere yaptırdığı köprülerdeki Yüksek Hızlı Tren hatları çalışmıyor. Osmangazi Köprüsü’nde planlanan tren yolu iptal edildi. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde ayrılan YHT yolu 5 yıldır boş bekliyor. İnşaatı devam eden Çanakkale Köprüsünde de tren yolu plandan çıkarıldı.
BOLD – AKP hükumetinin müteahhitlere yaptırdığı köprülerde otoyolun yanında planladığı Yüksek Hızlı Tren hatlarının yıllardır planda kaldığı belirtildi. İnşaatı süren 1915 Çanakkale Köprüsü’nde de ilk planda yer alan tren yolunun da iptal edildiği ortaya çıktı.
İyi Parti Yerel Yönetimler Başkan Danışmanı Dr. Suat Sarı, 1915 Çanakkale Köprüsü üzerinde ilk planda yer alan tren yolunun iptal edildiğini belirterek, “Osmangazi Köprüsü’nde de projede var olan tren yolu iptal edildi. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde tren yolu var. Ancak Kuzey Marmara üzerinden yapılacak demiryolu yapılmadığı için 5 yıldır çalışmıyor. Oysa Türkiye trafik yol güvenliği risksiz, ithal fosil yakıta bağlı kalmayan, daha ucuz ve emniyetli yolculuk yapılacak demir yolunu tercih etmeli” dedi. Yatırımların hızlı tren yerine hep vatandaşın bütçesine büyük yük yükleyen pahalı otoyollara aktığını belirten Sarı, “Türkiye’de ulaştırma politikalarını otoyol müteahhitleri mi belirliyor?” diye sordu.
ÇOK DAHA UCUZ
İstanbul – Balıkesir arasındaki 388 km otoyolda araçların köprü ve otoyol için 350 TL artı 300 TL yakıt yani 750 TL ödeyeceğini belirten Sarı, “İstanbul -Balıkesir tren yolu yapılsaydı, İstanbul-Ankara YHT’de uygulanan ücret ile mukayese edildiğinde, tren bileti en fazla 150 TL olacaktı” diye konuştu.
Demiryolu uzunlukları
Ülke Uzunluk
Rusya 85 bin km
Çin 85 bin km
Kanada 48 bin km
Almanya 41 bin km
Fransa 29 bin km
Türkiye 12.8 bin km
Köprülerdeki YHT ‘plan’ olarak kaldı yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.
medyabold
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder