İstanbul Büyükşehir Belediyesinin sıcak bakmadığı Kanal İstanbul projesinin maliyeti 75 milyar liraya yükseldi. 2011 yılında maliyetinin 17 milyar lira olması beklenen projedeki 3 yapay takım ada ve Sazlıdere Yat Limanı’ndan vazgeçildi.
BOLD – AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın “çılgın projesi” Kanal İstanbul’un Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) raporuna son hali 28 Kasım’da verilecek. 2011 yılında 17 milyar lira olarak projelendirilen çılgın projenin maliyeti 75 milyar TL’ye yükseltildi.
RAPORA SON HALİ 28 KASIM’DA VERİLECEK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından projelendirilen Kanal İstanbul ile ilgili İnceleme Değerlendirme Komisyonu (İDK) toplantısının duyurusu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yapıldı. 28 Kasım tarihinde yapılacak İDK toplantısında son hali verilecek olan ÇED raporuna göre projenin maliyeti 75 milyar TL’ye çıktı.
TAKIM ADA FİKRİNDEN VAZGEÇİLDİ
Kanal İstanbul kazısından çıkan uygun malzemeler ile Marmara Denizi’nde 3 adet yapay takım ada oluşturulması planlanından vazgeçildi. Yine aynı dosyada yer alan Sazlıdere Yat Limanı’nın da kanal içi seyir güvenliği ve yapılan detaylı mühendislik çalışmaları sonrasında iptal edildi. Marmara Denizi girişinde Küçükçekmece Gölü’nde bin 200 bağlama yeri olan bir yat limanı inşa edilecek.
KAZI 4 YIL SÜRECEK
Daha önce öngörülen bir yıllık hazırlık süresi de 2 yıla çıkarıldı. Raporda ufak bir aksamanın tüm projenin uzamasına neden olacağı belirtilerek bu nedenle hazırlık süresinin 2 yıl olmasının planlama açısından emniyetli bir yaklaşım olacağı ifade edildi. 7 yıl olacağı kaydedilen yatırım süresinin 4 yılı kazı çalışmalarında geçecek. Yılda yaklaşık 275 milyon metreküp kazı yapılacak. Kanaldan çıkacak toplam hafriyat miktarının ise 1 milyar 155 milyon 668 bin metreküp olması bekleniyor.
SAZLIDERE BARAJI İPTAL EDİLECEK
Kanal İstanbul Projesi ile entegre olarak Marmara ve Karadeniz Konteyner Limanları, Küçükçekmece Yat Limanı ve Karadeniz kıyısında rekreasyon amaçlı dolgu ile lojistik alan yapılacak. Karadeniz kıyısına rekreasyon ve lojistik alan için toplam 54 milyon 605 bin 865 metrekare dolgu yapılacak. Dolguda kanal hafriyatından çıkacak malzeme kullanılacak. İstanbul’un 24-25 günlük su ihtiyacını sağlayan Sazlıdere Barajı güzergah üzerinde yer aldığı için iptal edilecek.
KUŞ GÖÇ YOLLARINI ETKİLEYECEK
Kanal güzergahı boyunca toplamda 21 takım, 44 familyaya ait 124 kuş türü tespit edildi. Raporda tespit edilen kuş türlerinden bazılarının proje alanının belli kesimlerini kışlama alanı, üreme alanı ve konaklama alanı olarak kullandığı belirtilerek “Proje faaliyetinin kuşlar üzerine olacak en büyük etkisinin habitat kaybı olacağı düşünülmektedir” denildi.
ÇALIŞMA 2011 YILINDA BAŞLADI
2011 yılında başlatılan çalışmalar ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 5 adet alternatif arasından, Marmara Denizi’ni Küçükçekmece Gölü’nden ayıran noktadan başlayarak, Sazlıdere Baraj Havzası boyunca devam eden, Sazlıbosna Köyü’nü geçerek Dursunköy’ün doğusuna ulaşıp Baklalı Köyü’nü geçtikten sonra Terkos Gölü’nün doğusunda Karadeniz’e ulaşan güzergahın İstanbul Boğazı’na alternatif su yolu “Kanal İstanbul Projesi ” için en uygun güzergah olarak belirlendi.
medyabold
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder