Çinli teknoloji devleri Xiaomi, Huawei, Oppo, Vivo uluslararası mobil uygulama platformu için işbirliğine gidiyor. Amaç Google Play’e bağımlılıktan kurtulmak. Sistem herkese açık olacak.
BOLD – Xiaomi, Huawei, Oppo ve Vivo yeni bir uluslararası mobil uygulama platformu kurmak için iş birliğine gidiyor.
YABANCI ÜLKELERİN KULLANIMINA AÇIK
Çinli 4 teknoloji devinin amacı Android işletim sistemi tabanlı Google Play platformuna bağımlı kalmamaktan kurtulmak. Oluşturulacak sistem, yabancı ülkelerde bulunan uygulama geliştiricilerinin kullanımına da açık olacak.
RUSYA, HİNDİSTAN VE ENDONEZYA ÖNCELİKLİ
İlk aşamada Rusya, Hindistan ve Endonezya’yı içeren 9 bölgeyi kapsayacak uygulama platformu hakkında henüz bu dört büyük şirketin hiçbiri resmi açıklama yapmadı.
XİAOMİ HİNDİSTAN, VİVO VE OPPO GÜNEYDOĞU ASYA, HUWAEİ AVRUPA
Söz konusu dört şirket 2019’un ilk çeyreğinde dünyadaki bütün akıllı telefonların yüzde 40,1’ini üretti. Xiaomi’nin Hindistan pazarında son derece güçlü olduğu biliniyor. Vivo ve Oppo ise güneydoğu Asya pazarına hakim. Huwaei de Avrupa pazarına oynuyor. Çin bu platform girişimi ile Google’a ve ABD’ye karşı masada elini güçlendirmeyi amaçlıyor.
HARMONY OS’İ GELİŞTİREREK MEYDAN OKUYOR
Xiaomi, Oppo ve Vivo’nun hala Google Play’e erişimi devam ediyor. Fakat Huawei ABD’nin güvenlik endişeleri sebebiyle bu erişimi kaybetti. Bu gelişme sonrası şimdi Android’e rakip kendi işletim sistemi Harmony OS’i geliştiriyor.
KÜRESEL SERVİS GELİŞTİRİCİ BİRLİĞİ ADI ALTINDA
Dört firma aralarındaki bu iş birliğine ‘Küresel Servis Geliştirici Birliği’ (GDSA) adını verdi. Gelen bilgilere göre bu platformun Google Play’e kıyasla daha geliştirici dostu olması, uygulama yüklenmesinin ve pazarlanmasının geliştiriciler açısından daha kolay olması ve monetize (para kazandırma) açısından daha karlı olması hedefleniyor.
LANSMAN SALGIN SEBEBİYLE ERTELENEBİLİR
GDSA platformunu martta hayata geçirecek denilse de Çin’de koronavirüse ilişkin yaşananlar sebebiyle lansmanın ertelenebileceği düşünülüyor.
Google Play, ticaret savaşları sebebiyle Washington ve Pekin arasında yaşanan gerginlikten ötürü Çin pazarına erişimini kaybetmişti.
SATIŞLARDAN YÜZDE 30 KOMİSYON ALIYOR
Google, uygulama platformu sayesinde 2019’da küresel düzeyde 8,8 milyar dolar kazandı. Platform üzerinden sadece uygulama değil film ve kitap da satıyor ve ortalama yüzde 30 komisyon alıyor.
medyabold
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder