28 Mart 2020 Cumartesi

Turkuvaz Medya halkı bilinçlendirmek yerine para kazanmayı seçti

Sağlık Bakanlığı, koronavirüs konusunda vatandaşı bilinçlendirmek için yayınlar hazırladı. RTÜK de tüm televizyon kanallarının yayınlaması talimatını verdi. Ancak Albayrak’ın yönettiği Turkuvaz Medya, reklam yayınlamayı seçti.

BOLD – Türkiye koronayla mücadele ederken yayıncılık tarihinde bir ilk yaşandı. Sağlık Bakanlığının koronavirüs konusunda farkındalık yaratılması için hazırladığı zorunlu yayınını RTÜK, tüm yayıncıların saat 21.00’de yayımlamasına karar verdi. 43 yayıncı 1 dakika 50 saniyelik görüntüyü yayımladı. Karara uymayan tek yayıncı AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın damadı Berat Albayrak’ın kardeşi Serhat Albayrak’ın başında bulunduğu Turkuvaz Medya Grubu oldu. Turkuvaz Medya Grubu hiçbir televizyonunda zorunlu yayını yayımlamadı.

Cumhuriyet’ten Sena Yaşar’ın haberine göre RTÜK Üyesi İlhan Taşcı, yayıncı grubun kendisini her türlü kamu otoritesinden üstte gördüğünü belirtti. Taşcı, diğer tüm yayıncıların, sağlığı öncelediklerini söyleyerek şunları dile getirdi:

“Böylesine yaşamsal bir konuda Turkuvaz Medya Grubu safını reytingden, reklam gelirinden yana kullanmıştır. 43 yayıncı aynı anda zorunlu yayını ekranlarına getirirken, ATV, A Haber, A Spor, koronavirüsle mücadele filmini yayımlamadı. Bu tavır, mücadelede neyi tercih ettiklerinin de açıkça ilanıdır. Bunun bahanesi olamaz. Sırtlarını dayadıkları Saray, siyasi aktörler, abiler ve kardeşler, en başta bu yayıncı grubu uyarmalıdır. Bu tutumlar, diğer yayıncıların iyi niyetine, ülkenin karşı karşıya olduğu tehlikeye karşı topyekûn mücadele ruhuna da zarar veriyor.”

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder