5 Mart 2019 Salı

Demirtaş: Çözüm sürecini Kürt tarafı değil AKP bitirdi

HDP tutuklu Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş, çözüm sürecinde tarafların eksikleri olduğunu, ancak süreci Kürt tarafı değil AKP’nin bitirdiğini söyledi.

Demirtaş, “Süreç yeterince şeffaf bir şekilde ve halka daha fazla mal edilerek yürütülse, ayrıca her aşamada yasal güvencelere bağlanabilse ve somut adımlar, herkesin hissedebileceği derecede hızlı atılabilse daha güvenli bir barış süreci olurdu” ifadelerini kullandı. Yine de barış arayışından, barış yolundan asla vazgeçilmemesi gerektiğini vurguladı.

ERDOĞAN’A BOYUN EĞSEYDİM SARAYDA OLURDUM

Demirtaş, BasNews’e konuştu. “Ben Erdoğan’a boyun eğseydim şimdi sarayda bakan olurdum” sözlerine açıklık getiren Demirtaş, “AKP bana herhangi bir taleple gelmedi tabii ki, çünkü böyle bir kapıyı asla açık tutmadım. Türkiye’deki iki partinin (Demokrat Parti ve HAS Parti) genel başkanları, kendi partilerinden istifa edip AKP’ye geçince ikisi de bakan oldular. Biri halen içişleri bakanıdır, diğeri de uzun süre başbakan yardımcılığı yaptı. Kast ettiğim budur. Elbette ben asla böyle bir angajman içine girmedim, aklımdan bile geçmedi. Biz yanlışa yanlış demeye devam ettik, boyun eğmedik.”

AİHM DENGELİ BİR KARAR VERDİ

Demirtaş AİHM kararını da değerlendirdi. “AİHM’in ‘dengeli’ bir karar verdiği ortadadır. Aslında çok çok daha ağır bir ihlal kararı vermesi gerekirken, maalesef Türk hükümetinin bazı ihlallerini görmezden geldi. Tabii bunun birçok politik nedeni vardır. Avrupa Konseyi olarak, Türkiye ile tümden karşı karşıya gelmek istemiyorlar sanırım” dedi.

ÜST MAHKEMEYE TAŞINMASINI BİZ DE İSTEDİK

AİHM’nin bu kararına, 20 Şubat 2019 tarihinde avukatları aracılığı ile itiraz ettiğini belirten Demirtaş, “Davanın bir üst mahkemeye taşınmasını biz de istedik. Önümüzdeki günlerde neler olabileceğini hep beraber göreceğiz. Benimle aynı anda AİHM’e başvuran 11 milletvekili arkadaşımın kararının halen bile açıklanmamış olması, işin içinde denge hesaplarının olduğunu gösteriyor zaten” şeklinde konuştu.

HALKIMIZA KIRGIN OLMAK HADDİMİZE DEĞİL

Demirtaş, tutuklandığı dönemde yaşanan sessizlik nedeniyle kırgın olmadığını belirterek, “Halkımıza kırgın olmak bizim haddimize değil, biz halkımıza kurban oluruz ve karşılığında da hiçbir şey beklemeyiz. Yeter ki mücadeleden geri adım atılmasın. Bu konuda da içimiz rahattır. Halkımız mücadelesinin arkasındadır, gerisi hiç önemli değil. Son yüzyılda, halkımızın yüz binlerce evladı özgürlük için kendini feda ederken gözünü bile kırpmadı. Biz de onlara layık olabilirsek bundan onur duyarız. Bizim işimiz halka kırılmak değil, halkın özgürlüğü için gerektiğinde canımızı ortaya koymaktır” dedi.

BARZANİ SADECE SELAM GÖNDERDİ

Demirtaş, Mesut Barzani’nin Türkiye’ye son ziyaretinde ve bir heyetin kendisine yaptığı ziyarette selamını gönderdiğini aktardı. “Bunun dışında bir mesajlaşmamız olmadı. Kendisinin bana karşı kardeşçe sevgi ve saygısını her daim hissettim. Aynı şekilde benim de kendisine hesapsız, çıkarsız sevgim ve saygım vardır. Sizler aracılığıyla sıcak selamlarımı gönderiyorum” ifadelerini kullandı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder