Super Bowl’da Kansas City Chiefs, San Francisco 49’ers’ı yenerek 50 yıl aradan sonra şampiyonluk kupasını kazandı. Mücadele yaklaşık 200 milyon izleyiciye ulaştığı tahmin ediliyor. Lopez ve Shakira ise devre arasında şov yaptı.
BOLD – Tüm dünyayı ekrana kilitleyen, ABD’nin en büyük spor organizasyonu Amerika Futbol Ligi (NFL) finali Super Bowl’da Kansas City Chiefs ile San Francisco 49’ers karşılaştı. Rakibini 31-20 mağlup eden Kansas City Chiefs, tarihi bir zafere imza atarak 50 yıl aradan sonra şampiyonluğa ulaştı.
Büyük bir çekişmeye sahne olan karşılaşma, Miami’de bulunan 65 bin kapasiteli Hard Rock Stadyumu’nu dolduran taraftarlara heyecanlı dakikalar yaşattı. Karşılaşmanın ilk çeyreği 7-3’lik skorla Kansas City’nin üstünlüğü ile sona erdi. Kansas City, savunma sertliğini arttıran San Francisco’nun, gerçekleştirdiği etkili hücumlarla beraberliği yakalamasına engel olamadı. İlk yarı 10-10 berabere sonuçlandı.
50 YIL SONRA GELEN ŞAMPİYONLUK
İkinci yarıda da etkili oyununu sürdüren San Francisco, maçta 20-10 öne geçti. Son çeyreğe geride giren Kansas City, maçın son bölümünde adeta coştu. Önce 24-20 öne geçmeyi başaran Kansas City, maçın bitmesine iki dakika kala skoru 31-20 yapmayı başardı. Karşılaşmayı bu sonuçla bitiren Kansas City, tarihinde ikinci kez şampiyonluk sevincini yaşadı.
YAKLAŞIK 200 MİLYON SEYİRCİYE ULAŞTI
ABD’de bu yıl finali yaklaşık 193,8 milyon seyirciyi 4 saat boyunca takip etti. Bu rakamın 200 milyonu bulduğu tahmin ediliyor. Super Bowl karşılaşması, başta perakende sektörü olmak üzere Amerikan ekonomisine milyarlarca dolarlık katkıda sağladı. Super Bowl için bu yıl kişi başına ortalama 88,65 dolar, toplamda ise 17,2 milyar dolarlık perakende harcaması yapılarak bu alanlarda rekor kırılması bekleniyor. Kuruluşun verileri, geçen yılki karşılaşma için kişi başına ortalama 81,30 dolar, toplamda ise 14,8 milyar dolar harcandığını ortaya koymuştu.
BİLET FİYATLARI DA REKOR KIRDI
Miami şehrindeki 65 bin kapasiteli Hard Rock Stadyumu’nda oynanacak 54’üncü Super Bowl’un bilet fiyatları da rekor kırdı. ABD’li internet bilet satış sitelerinden TickPick’in verilerine göre, mücadelenin ortalama bilet fiyatları 8 bin dolarla ABD tarihinde bir spor müsabakası için ödenen en yüksek ortalama ücret olarak kayıtlara geçti.
30 SANİYELİK REKLAMA 5.6 MİLYON DOLAR
Amerikan futbol liginin final maçı olan Super Bowl karşılaşmaları, her yıl NFL ile anlaşmalı olan NBC, CBS ve FOX kanalları tarafından dönüşümlü olarak yayınlanıyor. Bu yılki mücadeleyi canlı yayınlayacak FOX kanalı, 4 saat sürecek etkinlik boyunca göstereceği 30 saniyelik her reklam için ortalama 5,6 milyon dolarla bugüne kadarki en yüksek ücreti talep etti. Geçen yılki Super Bowl maçını yayınlayan CBS kanalı 49 dakika 31 saniye süren toplam 91 reklamdan 336 milyon dolar gelir elde etmişti. Bu yılki maçın devre arasında izleyicilerle buluşan ünlü şarkıcılardan Jennifer Lopez’in ve Shakira gösterisi de büyük ilgi topladı.
medyabold
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder