AKP’nin 2015 seçimlerinde yerli uçağın 29 Ekim 2019’da ilk uçuşunu yapacağı vaadi gerçekleşmedi. Aradan geçen 4 yılda yerli uçak pist yüzü görmediği gibi uçak fabrikası da kurulamadı.
BOLD – AKP’nin 2015 seçimlerinde verdiği yerli uçak vaadi de gerçekleşmedi. Yerli uçağın seferlerine 29 Ekim 2019 tarihinde başlayacağı vaadi aradan geçen 4 yılda gerçekleşmedi.
UÇAĞIN FABRİKASI BİLE KURULAMADI
CHP Genel Başkan Yardımcısı Onursal Adıgüzel, AKP’lilerce 29 Ekim 2019’da ilk uçuşunu yapacağı söylenen yerli uçağa ilişkin değerlendirmelerde bulundu. 2015 yılında dönemin Başbakanı Davutoğlu’nun katılımıyla yapılan tanıtım töreninde, ilk sefer için 29 Ekim 2019 tarihinin verildiğini ancak aradan geçen 4 yılda uçağın fabrikasının bile kurulamadığını belirten Adıgüzel, “AKP’nin popülist bir seçim vaadi olarak başlayıp, rafa kalkan projelerinden biri de yerli uçak oldu. İktidar temsilcileri vaatlerini unutmuş olabilirler ama biz unutmadık” dedi.
TEMSİLİ BİLET DE KESİLMİŞTİ
CHP’li Adıgüzel, AKP’nin içi boş, ayakları yere basmayan hedef ve projeler ile kamu kaynaklarını heba etmeyi alışkanlık haline getirdiğini hatırlatarak, “AKP’nin popülist bir seçim vaadi olarak başlayıp, rafa kalkan projelerinden biri de yerli uçak oldu ne yazık ki. Bu projenin bugünlerde kamuoyunun gündemini tekrardan meşgul etmesinin sebebi malumunuz, 7 Haziran seçimleri öncesi Mayıs 2015’te gerçekleştirilen törende dönemin Başbakanı ve hükumet temsilcilerinin yerli yolcu uçağı TRJET’in ilk seferi için 29 Ekim 2019 tarihini işaret etmeleri, hatta bununla da kalmayıp Konya’dan Yüksekova’ya yapılması planlanan ilk sefer için temsili bilet kesmeleri. Ancak aradan geçen 4 yılda, uçağın üretimine dair herhangi bir hareket olmadığı gibi fabrika dahi kurulamadı” dedi.
PROJE YERLİ VE MİLLİ DEĞİLDİ
Projenin yerli ve milli olmadığını ileri süren Adıgüzel, “Kaldı ki projenin tamamen yerli ve yeni bir tasarım olduğu iddiası da en başından beri asılsızdı. Öncelikle proje Özmen ailesinin sahip olduğu Amerikalı Sierra Nevada Corporation (SNC) şirketi ile ortak olarak yapılacaktı. Ana yükleniciler Sierra Nevada Corporation ve Savunma Teknolojileri Mühendislik ve Ticaret A.Ş (STM) kuruluşları idi. Proje, zaten en başından milli ve yerli bir proje değildi. Yine projede üretimi tasarlanan uçak Alman menşeli Dornier 328’di. Yani aslında sıfırdan başlanıp yeni bir uçak tasarlanmadığı gibi, var olan bir uçağın geliştirilmesi öngörülüyordu. Ancak o dahi başarılamadı” dedi.
medyaboldHizmet Hareketi okullarına yardımın kesilmesine ABD Eğitim Bakanlığı izin vermedi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder