Koronavirüsle birlikte satışları düşen Mercedes, BMW, Audi, Opel, Volkswagen gibi Alman otomotiv devleri, işçi çıkarmaya hazırlanıyor. Aralarında Türkiye’deki çalışanlarının da bulunduğu 50 binin üzerinde işçi içten çıkarılacak.
BLOD – Alman otomotiv sektörünün elektrikli ve dijital araçlara geçişte geride kalmasıyla içine girdiği kriz koronayla belirginleşti. Kriz Türkiye’de tesisleri olan tedarik devlerine yansıdı. Sektörde yer alan büyük şirketler toplamda 50 binin üstünde işçi çıkaracak.
ALMAN HÜKUMETİ TEŞVİĞİ REDDETTİ
Mercedes, BMW, Audi, Opel, Volkswagen, Porsche gibi markalar son yıllarda elektrikli ve dijital araçlara geçişte geride kalmasıyla dünyadaki rekabet güçleri azaldı, satışları düştü. İçinde bulunduğu bu yapısal kriz korona ile dünya çapında bantların durması, siparişlerin azalması üzerine daha da belirgin hale geldi. Otomotiv sektörü, koronayla mücadelede alınan ekonomik tedbirler kapsamında, karbondioksit salımı düşük yeni araçların satışını canlandırsın diye vatandaşa teşvik primi vermesi için hükumete baskı yaptı. Ancak Başbakan Angela Merkel bunu reddetti.
TASARRUFA GİDİLECEK, İŞÇİ ÇIKARILACAK
Hükumetin on gün önce düzenlediği otomobil zirvesinden eli boş dönen üretici şirketlerdeki kötümser tablo etkisini hemen gösterdi. Son on gün zarfında otomotiv ve endüstri tedarik sektörünün devleri arka arkaya tasarrufa gideceklerini açıkladılar. Lastik ve fren sistemleri satan ve dünyanın, alanındaki en büyük ikinci tedarik devi Continental, küresel bazda 30 bin işçi çıkaracağını duyurdu. Şirketin halen 232 bin çalışanı bulunuyor. Continental dışında Volkswagen’ın yan kuruluşu olan MAN de tasarrufa ve yapısal dönüşüme gideceğini duyurarak 9 bin 500 işçi çıkaracağını açıkladı.
TASARRUF PLANLARI TÜRKİYE’Yİ DE ETKİLEYECEK
Bölgelerinde irili ufaklı 650 tedarikçi ve bunlarda çalışan binlerce işçi olduğunu söyleyen IG Metall Sendikası Velbert Genel Müdürü Hakan Civelek, arka arkaya gelen işten çıkarma planları karşısında işçilerin çok tedirgin olduğunu söyledi. DW Türkçe’nin sorularını cevaplayan Civelek, işten çıkarmaların Almanya ile sınırlı kalmayacağını, Türkiye dahil etkilerinin küresel çapta hissedileceğini belirtti.
ALMANYA’NIN TÜRKİYE’DEKİ SEKTÖR İÇİNDEKİ PAYI YÜZDE 20
Alman tedarikçilerin Türkiye’deki üretimi dışında Türk tedarikçiler de Alman otomotiv sektörüne parça ihraç ediyor. Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği TAYSAD Başkanı Alper Kanca, Almanya’nın sektör içindeki alım-satımlarda payının yüzde 20 olduğunu belirtti. Almanya’daki gelişmenin Türkiye için hem olumlu hem de olumsuz etkileri olabileceğini belirten Kanca, “Söz konusu şirketlerin küçülmesi mali açıdan da sıkıntıda oldukları ve yatırım yapmayacakları, dünyadaki büyümelerini durdurmaları anlamına geliyor. Dünyada büyümeyeceklerse muhtemelen Türkiye’de de büyümeyecekler” dedi.
medyaboldÖfkeli hasta yakınlarından kurtulmaya çalışan sağlıkçılar barikat kurdu
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder