Cumhurbaşkanlığı filosunda Katar Emiri Temim bin Hamid es-Sani’nin ‘hediye’ ettiği dahil 16 uçak var. 11 Mart’tan bu yana sadece 6 defa havalanan uçakların bakım ve onarım maliyetinin 13 milyon dolara ulaştığı öğrenildi.
BOLD – Koronavirüs salgını sebebiyle Mart’tan bu yana Cumhurbaşkanlığı uçak filosundan biri yurt dışına, yalnız 6 uçuş yapıldı. Zarar gerekçesiyle çalışanların maaşından yüzde 30’lara varan kesinti yapan Türk Hava Yollarının (THY) üstlendiği bakım işi sebebiyle en az 13 milyon dolar harcandığı belirtildi.
BAKIMI THY YAPIYOR AMA PARÇALAR İTHAL
Birgün’den Mustafa M. Bildircin’in haberine göre konunun uzmanları ile görüşen CHP Milletvekili Mürsel Alban, AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın kullandığı uçakların her birinin yıllık bakım masrafının asgari 800 bin dolar olduğu bilgisini aktardı. İşçilik hizmetini THY’nin verdiğini ancak gerekli birçok malzeme ve parçanın ithal edildiğini ifade etti. Konuyu TBMM gündemine taşıyan CHP’li vekil Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’na şu soruları sordu:
KABİN YENİLEME UÇAK BOYAMA HAT BAKIMI DA SORULDU
– Türk Hava Yolları Teknik A.Ş. 11 Mart 2020’den sonra söz konusu makamın kaç uçağına ana bakım hizmeti vermiştir?
– Hangi uçak için, ne kadar bakım ücreti harcanmıştır?
– Uçaklara ana bakım hizmetleri yanında, kabin yenileme, uçak boya, hat bakımı gibi birçok çeşitli alanda işlem yapılmış mıdır? Bu işlemlerin ücreti ne kadardır?
– Bu uçakların bakımı için kullanılan ithal malzemeler hangi ülkelerden, ne kadara ithal edilmiştir?
medyabold852 bin yolcu garantisi verilen havalimanından 7 bin 233 kişi uçtu: Milletin zararı 39,8 milyon TL
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder