11 Temmuz 2021 Pazar

“Oğlumun bedeninin sadece yarısını gömebildim, yürüyebildiğim sürece pes etmeyeceğim”

Avrupa’da İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra yaşanan en önemli soykırım olarak kayıtlara geçen Srebrenitsa Katliamı’nın üzerinden 26 yıl geçti. Evlatları, eşleri katledilen Boşnak annelerin acısı dünkü gibi.

BOLD – Bosna Hersek’in doğusundaki Srebrenitsa’nın 11 Temmuz 1995’te Ratko Mladic komutasındaki Sırp birliklerce ele geçirilmesinin ardından başlayan ve kısa zaman içinde 8 binden fazla Boşnak’ın öldürüldüğü soykırımın acısı hala taze.

“HALA ANLAYAMIYORUM”

Soykırımda çocukları kaybeden anneler, çocuklarının neden öldürüldüğünü hala anlayamadıklarını söylüyor. Euronews’e konuşan Mejra Djogaz: “Hala oğlumu neden öldürdüklerini anlayamıyorum. Onlar benim komşularımdı. Oğlum evlenirken ilk Sırp komşularımı davet etmiştim.” dedi.

“ONU DOĞURDUĞUMDA BAŞI VE ELLERİ VARDI”

Ramiza Gurdic “Ayrılık gerçekten çok zordu. Büyük oğlumun elinde sigarası vardı. Elinde bir tane daha sarıyordu. ‘Anne seni bir daha göremeyeceğim” dedi. Küçük oğlum sadece susuyordu. Eşim ise ‘Tuzla’da tekrar görüşeceğiz. Kızımıza iyi bak.’ dedi. Oğlum Mehrudin’in bedeninin sadece yarısını gömebildim. Onu doğurduğumda başı ve elleri vardı. Yürüyecek gücüm ve sağlığım olduğu sürece pes etmeyeceğim.” ifadelerini kullandı.

“ANNE BENİ BIRAKMA”

Fatima Mujic ise “En küçük oğlum elimden alındığında Potocari’deydik. Eşim ve diğer iki oğlum ormana kaçmak zorunda kaldı. Onlardan ayrıldığım sırada oğullarımdan biri kızını kucağıma verdi. ‘Anne yüzüme bak, kızım sana emanet’ dedi. Onu almaya geldiklerinde oğlum ellerimi tuttu. ‘Anne beni bırakma’ dedi. Kıvırcık saçlarını okşadım ve ona ‘Seni bırakmayacağım’ dedim. Onu götürdüler, ben de onları takip etmeye başladım. Bana vurdular mı bilmiyorum, gerisini hatırlamıyorum.” diye konuştu.

Bugün Bosna’da düzenlenecek anma töreninde kimlik tespiti yapılan ve ailesinin onay verdiği 19 soykırım kurbanı daha Potoçari Anıt Mezarlığı’na defnedilecek. Potoçari Anıt Mezarlığı’na bugüne kadar 6 bin 652 soykırım kurbanı defnedildi.

“Oğlumun bedeninin sadece yarısını gömebildim, yürüyebildiğim sürece pes etmeyeceğim” yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder