20 Nisan 2019 Cumartesi

’15 Temmuz TSK’ya kurulan, meçhullerle bezeli bir kumpastır’

Genelkurmay Çatı Davası’nda savunma yapan eski tümgeneral Ömer Faruk Harmancık, ’15 Temmuz TSK’ya kurulan, meçhullerle bezeli bir kumpastır. TSK’nın düne göre daha güçlü olduğunu söylemek, akıl tutulmasıdır’ dedi.

Harmancık, dönemin Donanma Komutanı Veysel Kösele’yi derdest ettirdiği suçlamasına karşı ise  “Böyle bir talimatım olmadığı gibi böyle bir olaydan da haberim olmadı. O gün Kösele de İstanbul’da. Bir lastik botla Marmara Denizi’nin ortasındaki fırkateyne gidiyor. Kendi iradesi ile gemiye giden birisini derdest etmekle suçlanıyorum. Orada askeri hatlarla ve cep telefonuyla her yerle irtibat kuruyor. Kimse ona engel olmuyor. Tv seyrediyor, eşiyle görüşüyor, ama ‘Ben derdest edildim’ diyor, sonra da ben suçlanıp, yargılanıyorum.” savunmasını yaptı.

“YAYINLANMIŞ ŞEYLERİ NEDEN İMZALATMAYA ÇALIŞAYIM”

Odatv’de yer alan habere göre Harmancık, “Yapay zeka makinası olsaydı” dedikten sonra Hulusi Akar,  Bülent Bostanoğlu ile Abidin Ünal’ın 15 Temmuz’a ilişkin söylem ve eylemlerine ilişkin 200 civarında soru sorup, sonuç olarak makinanın üç isim için de, “15 Temmuz’dan haberi var” cevabını verdiğini iddia etti. Harmancık, “Adil, bağımsız, tarafsız yapay zeka, buradakiler dışında herkesin 15 Temmuz’dan haberi olduğunu söylüyor” dedi.

Ömer Faruk Harmancık, yapay zeka makinası sunumumun Hulusi Akar’la ilgili bölümünün yarısında ara verip, şunları anlattı:

“Hayalen o akşama gidelim. Saat 00.40’ta odasına gidiyorum. Eğer bir şeyler imzalatmak istemişsem, bu ya sıkıyönetim bildirisi, ya TRT’de okunan bildiri ya da dosyada olmayan, görmediğimiz, bilmediğimiz bir şey olmalı. Sıkıyönetim bildirisi saat 22.21’de, TRT bildirisi 00.13’te yayınlanmış. Yayınlanmış şeyleri neden imzalatmaya çalışayım. Örgütsek, Cemil (Turhan) arar, ‘Biz imzalattık, yayınladık’ der. Hulusi Akar, olmayan bir şeyi olmuş gibi, kahramanlıkmış gibi söylüyor. Doğru söylemiyor. Yalan söylüyor. İmzalatmak istediğimi söylediği şey ikisi de değil, üçüncü kağıt ise o nerede? ‘Olamayan, hayali bir kağıdı bana imzalatmaya çalıştılar’ diyor.”

Harmancık’ın bu sözlerinin ardından şu diyaloglar yaşandı:

Başkan Dik: İkiniz tek miydiniz?

Harmancık: Bir yığın adam vardı.

Başkan Dik: Kimler?

Harmancık: İsmi geçen herkes. Onlar dışında başkaları da girip çıkıyordu. Girenin, çıkanın haddi yoktu.

Harmancık, savunmasının son bölümünde de özetle şunları söyledi:

15 Temmuz TSK’ya kurulan, meçhullerle bezeli bir kumpastır. TSK’nın düne göre daha güçlü olduğunu söylemek, akıl tutulmasıdır. Olsa olsa mezarlıktan geçerken ıslık çalmaktır. Sizden tahliye, beraat adli kontrol istemiyorum. Sadece adil yargılama hakkımı istiyorum.

 

kronos

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder