8 Haziran 2019 Cumartesi

Para yok Milli Eğitim Bakanlığı durdu

Yerel seçim sürecinden aylardır çıkamayan Türkiye’de uygulanan seçim ekonomisinin ilk kurbanı Eğitim oldu. Parasızlıktan okul inşaatları durdu, Bakanlığın pekçok projesi komple iptal.

BOLD – Ekonomik krizin üstüne bitmeyen İstanbul seçimleri eklenince Hükümet uzun süredir seçim ekonomisi uyguluyor. Kesilen ilk kaynak ise eğitimden oldu. Milli Eğitim Bakanlığı, devam eden okul inşaatı projelerini durdurdu, öngörülen yeni projeler ise tamamen iptal edildi.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın, “Tasarruf tedbirleri” kapsamında rafa kaldırdığı projelerin yanında, ödenek yetersizliğinden iptal edilen çok sayıda proje de var. İptal edilen projelerin başında, Ortöğretim Genel Müdürlüğü’nün, “Okulum Türkiye Projesi” var.

Dokuzuncu sınıf öğrencilerini kapsayan ve okul dışı öğrenme ortamlarının eğitim amaçlı kullanılarak öğrencilerin yaşayarak öğrenmelerini katkı sağlamak amacıyla kurgulanan proje tamamen iptal edilmiş durumda.

SADECE BİR İLDE 13 OKUL İNŞAATI DURDU

Şırnak’ın ilçelerine bağlı bazı köylerde geçtiğimiz yıl yapımına başlanılan 13 okulun inşası “bütçe yetersizliği” gerekçesiyle durduruldu.

Yapımı yarıda bırakılan okullardan bazılarının Silopi’ye bağlı Cumhuriyet Mahallesi, İdil’in Pınarbaşı (Ayirşer), Güçlükonak’ın Fındık Beldesi, Cizre’nin Çavuş Köyü (Ernebat) ile Uludere’nin bazı köylerinde bulunduğu öğrenildi.

Sadece bir ilde 13 okul inşaatı durdurulurken, Türkiye’nin genelinde hemen her ilde süren okul inşaatları da benzer biçimde durduruldu. Aynı tasarruf tedbirlerinin öğretmen alımında da uygulanabileceği ve atama sayısının düşürülebileceği belirtiliyor.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder