11 Temmuz 2020 Cumartesi

Okullar 31 Ağustos’ta açılamayabilir vardiyalı eğitim yapılabilir

Bilim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Levent Yamanel, vakalar artarsa okulların 31 Ağustos’ta açılmasının mümkün olmayacağını belirtti. “Yarısı evde yarısı okulda gibi bir eğitim düzeni söz konusu olabilir” dedi.

BOLD – Gülhane Eğitim ve Araştırma Hastanesi (GATA) yoğun bakım ve iç hastalıkları uzmanı ve Sağlık Bakanlığı Bilim Kurulu Üyesi Levent Yamanel, okulların açılış tarihinin ertelenmesi ihtimalinin olduğunu ifade etti. Yamanel, “Vaka sayılarımız çok artar, kontrol altına alınmayacak düzeylere çıkarsa o zaman okullar açılmayabilir” dedi.

Eğitimin yarı zamanlı olabileceğini söyleyen Yamanel, “Hibrit modeller var biliyorsunuz. Yani yarısı evde yarısı okulda gibi bir eğitim düzeni söz konusu olabilir. Mesela 10 ders var, beşi evde, beşi okulda gibi. Bizim için daha uygun olacaktır. Temas olasılığını daha aza indirecektir, Milli Eğitim Bakanlığımız bu yönde çalışıyor. 1 metrelik sosyal mesafe sınıflarda yeterli olacaktır. Ama okulun kapalı alanını düşünerek ona göre yapılan bir çalışma mevcut. Tabii belki vardiyalı eğitim de söz konusu olabilir, sabah-öğlen gibi veya üç vardiya gibi önlemler gelebilir” ifadelerini kullandı.

BİRİNCİ DALGANIN PLATO FAZINDAYIZ

Yamanel, koronavirüs vakalarında düşüşün sürmesi durumunda 15 gün içinde günlük vaka sayılarının 500’e inebileceğini söyledi. Yamanel, şunları belirtti: “Daha iyi şeyler konuşuruz o zaman. Dünyada, sonbahar aylarında ikinci dalga bekleniyor. Türkiye hala birinci dalgayı yaşıyor. Biz daha birinci dalganın plato fazındayız. Yani birinci dalganın bitişi için 100’lü seviyelerin altına da inmemiz gerekiyor, ikinci dalgayı o zaman konuşabiliriz. Yazın 100’ün altına inebilirsek tabii ki çok avantajlı oluruz. Çünkü o zaman sağlık sistemimiz ikinci dalga için daha dinç olacaktır.”

Umutlar tükendi: İş bulma ümidi olmayanlar yüzde 137 arttı

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder