8 Şubat 2019 Cuma

Almanya’da bıçaklı saldırıda ‘maskeli’ saldırganlar ‘adres’ bıraktı

Almanya’nın Bretten kentideki Yeşil Camii Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Savaş Çelik kimliği belirsiz kişilerin bıçaklı saldırısına uğradı. Almanya’daki Türk camilerinin çatı örgütü, Diyanet İşleri Türk İslam Birliği (DİTİB) yaptığı açıklamada, saldırıyı düzenleyenlerin kendisini “Gülenciyiz” diye tanıttığını ileri sürdü.

Olayla ilgili Dışişleri Bakan Yardımcısı Yavuz Selim Kıran’ın saldırının faili yakalanmadan Gülen Cemaati’ni hedef göstererek açıklama yapması dikkat çekti.

MASKELİ KİŞİLERDEN ‘ADRESE TESLİM’ KONUŞMALAR

Çarşamba akşamı saldırıya uğrayan Çelik, sadırı sonrasında göğsünden, kolundan ve bacağından yaralandığı söyledi. Hürriyet’e konuşan üç çocuk babası Çelik, “23.00 sıralarında evimin yakınındaki sigara otomatından sigara almaya gittim. Otomata 20-30 metre kala arabaların arasından çıktığını sandığım maskeli iki kişi arkadan bana yaklaştı. Biri bıçağı boğazıma dayadı, diğeri de silah çekti. Bana ‘Sesini çıkarma, sana birkaç şey söyleyeceğim. Sesini çıkarırsan boğazını keserim’ dedi. Tehditle beni yakınlardaki köprünün altına götürdüler. Köprünün altından geçtikten sonra araçların girmediği yaya yolu var, tramvay yoluna paralel bir yol. Orada bana ‘Abilerimizi, ablalarımızı rahat bırakın’ dediler. Ben de ‘Abileriniz ablalarınız kim’ diye sordum. Bana küfür ettiler. Sonra ‘Gülen cemaatinin abileri, ablaları. Ablalarımız bizim kırmızı çizgimiz. Eşlerinize de söyleyin, ablalarımızla uğraşmasınlar. Yoksa eşlerinizin uygunsuz fotoğraflarını sosyal medya hesaplarından paylaşırız.” dedi.

ELLERİNDE SİLAH DA VARMIŞ

Çelik, cami derneğinde yönetimde bulunanların isimlerini veren saldırganların bu kişileri de tehdit ettiklerini söyledi. Saldırganların kendisini önce göğsünden sonra da kolundan bıçakladığını belirten Çelik, “Elinde silah olan ikinci kişi bıçaklayana ‘Alttan da vur’ diye komut verdi. Öyle deyince ben de kendimi koruma güdüsüyle ayağımı kaldırdım, bıçak baldırıma denk geldi. Silahın kabzasıyla kafama vurdular, tekme atıp beni bıraktılar. Çevreden geçen bir kişinin yardımıyla hastaneye gittim.” diye konuştu.

POLİS ‘DİNİ MOTİFLİ’ DİYOR

Saldırıdan sonra Karlsruhe polisi soruşturma başlattı. Olayla ilgili yapılan açıklamada “Maskeli iki kişi 45 yaşındaki Türk vatandaşını bıçakla hafif yaraladı. Karlsruhe Asayiş Dairesi polisleri olayı tüm ayrıntılarıyla aydınlatmak için çalışıyor. Türkçe konuşan iki saldırganın dini motifli saldırıda bulundukları ihtimali göz önünde tutuluyor.” denildi.

DİTİB ‘TERÖR’ DEDİ, ADRES GÖSTERDİ

DİTİB yetkilileri ise polisin olayı “dini motifli” olarak nitelendirmesini eleştirerek, “Bunun terör saldırısı olarak ele alınması gerekir” iddiasında bulundu.

kronos

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder