4 Mayıs 2019 Cumartesi

İstanbul Valiliği’nden, İmamoğlu’nun iftar davetine manidar erteleme

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, İstanbul Valiliği’nin kendisini önce 6 Mayıs’taki iftar programına davet edip, sonra bunu 7 Mayıs olarak değiştirmesini değerlendirdi. İmamoğlu, “6’sı akşamı, yani pazartesi, yani önemli bir toplantının olduğu gün, iftar programının değiştirilip, 7’sine alınmasını ben manidar buluyorum” dedi.

İmamoğlu, “Biz, sayın valimizin çağrısıyla, pazartesi günü, Ramazan’ın ilk iftarında, İstanbul’daki şehit aileleriyle buluşacaktık. Pazartesi Fatih Belediyesi’nin şehit aileleriyle yemeği var diyerek ertelediler. Fatih Belediyesi, bizim belediyemiz. Ama İBB, İstanbul’un belediyesi” ifadelerini kullandı.

VALİNİN BİR İRADESİ OLDUĞUNU DÜŞÜNMÜYORUM

İmamoğlu şunları dile getirdi: “Sayın valimizin bu konuda bir iradesi olduğunu düşünmüyorum, düşünmek istemiyorum. Bunun, niye oradan oraya alındığı konusunu basın sorgulasın. Medya, internet siteleri bunu sorgulasın. Acaba, niye? Ne var? Niye alındı? Bunlar hep yapılır, algı yaratma vesaire konusunda ama kurumlar böyle süreçlere alet olmamalı. Bu kötü. Biz, bu işlerle uğraşmıyoruz.”

ESKİ YÖNETİM YANLIŞ BULUYORDU AÇMAYIN DEDİM

Her yıl Ramazan ayında Sultanahmet Meydanı yapılan “Dini Yayınlar Fuarı”na bu sene İBB tarafından yer tahsisi yapılmaması konusuna da değinen İmamoğlu, “Ramazan’la ilgili ortamların siyaseti olmaz” dedi.

İmamoğlu, “İstanbul’da Ramazan’a dönük çok hassasız. Sultanahmet Meydanı’yla ilgili biz, bütün İstanbul’da, İBB’nin eski yönetimine, şu an mevcutta hala görevdeler, ‘Ne yapıyorsunuz’ diye sorduk. İtfaiyenin, emniyetin, Sultanahmet Meydanı’nda bu tarz fuar alanının kurulmasına karşı olduğunu söylediler. Özellikle oradaki esnafın, bu tür kurulumların işlerine zarar verdiğini, toplumun orada sağlıklı bir şekilde buluşamadığı konusunda geniş tespitleri olduğunu söylediler. ‘Peki, ne ön görüyorsunuz’ dedim. ‘Kurulması yanlış’ dediler. ‘O zaman kurmayın’ dedim” ifadelerini kullandı.

DİYANET VAKFI İLE HER TÜRLÜ İŞBİRLİĞİNİ YAPARIZ

İmamoğlu şunları kaydetti: “Orada kurulacak olan Diyanet Vakfı diye ismi adlandırılıyor ama orası, yazı yazan özel bir fuar şirketidir. Onu da ifade edeyim. Bana da yazısı gösterildi. Ben de, ‘Yönetime gönderin. Yönetimin, gerekli ve lüzumlu cevapları var, onlar versinler’ dedim. Onun için biz, Diyanet Vakfı ile her türlü iş birliğini yaparız, Diyanet kurumuyla da her türlü iş birliğini yaparız. Her türlü manevi ortamda oluruz. Aradaki özel şirkettir ve söylediğim gerekçelerden dolayı önceki yönetim, burada kurulmasının kesinlikle yanlış olduğu konusunda bize brifing verdi. Sebebi budur.”

İmamoğlu: Son sözü YSK söyleyecek

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder