Yaşadığı emisyon skandalını unutturmak isteyen Volkswagen, elektrikli araçlara ciddi yatırım yapıyor. Alman firma şimdi de ülkenin efsane pisti Nürburgring’de elektrikli arabayla pist rekoru kırdı.
Volkswagen, birkaç hafta önce yeni elektrikli otomobili ID R Pikes Peak’i Almanya’nın ünlü yarış pisti Nürburgring Nordschleife’da test etmeye başladı.
Volkswagen’in birkaç yıl önce karıştığı emisyon skandalının ‘milyar dolarlık özrü’ niteliği taşıyan ID R Pikes Peak; tüm cezalara, suçlamalara ve yeni iş stratejilerine bakıldığı zaman küçük bir bölüm gibi görülse de ortada ciddi bir emek var.
Aracın görevi, gelecekteki ID kimlikli elektrikli araçlar için pistte bir çeşit gövde gösterisi yaparak güven kazanmak.
Pazartesi günü yarış pilotu Romain Dumas ve VW Motorsport ekibi, Yeşil Cehennem olarak da bilinen 20.8 kilometrelik Nürburgring pistinde yeni bir elektrikli araç rekoru kırdı. Bunun bir özür olduğu düşünüldüğünde oldukça başarılı gözüküyor.
Dumas, pisti tam olarak 6:05.336 dakika içerisinde tamamlayarak, Peter Dumbrek’ın Nio EP9 hiper arabasıyla 2017 yılında kırdığı rekoru 40 saniye ile geçti. Bu süre 1983’de Stefan Bellof’un Porsche 956 ile kat ettiği tur süresinden neredeyse 6 saniye daha hızlı.
Her ne kadar iki süre arasında 30 yıldan fazla vakit olsa da iki aracın özellikleri birbirine benziyor:
Volkswagen 670 beygir (500 kW) gücündeyken, Porsche 956 630 beygir (474 kW) gücündeydi.
ID R Pikes Peak’in en büyük engeli, özellikle 6 kilometre uzunluğundaki Mulsanne Straight (Fransa’da bulunan düz bir yarış pisti) düşünülerek tasarlanan Porsche’ye kıyasla nispeten düşük maksimum hızı. Yeni sürükleme indirgeme (drag-reduction) sistemi ile bile ID R Pikes Peak sadece 270 km/sa hıza çıkabiliyor.
Nürburgring Nordschleife, en yüksek hızın önemli olduğu birkaç yola sahip olsa da 21. yüzyıl tekerlek ve lastik teknolojisi ve dört çekişli motorların oluşturduğu anlık tork, daha kısa dişlilerin düşük maksimum hızı telafi etmek için yeterli olduğu göze çarpıyor.
medyabold
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder