Elektrikli araçlarda çıkan yangınlar, normal yangın söndürücülerin kimyasal yapısının müdahale edemediği şekilde geliştiği için bu araçların bataryalarından çıkan yangınların söndürülmesi daha zor.
Geçen ay Fort Lauderdale’de bir Tesla Model S kaza yapmış, sonrasında araç alev almış ve aracın sürücüsü de ağır yaralanmıştı. Bu olay elektrikli araçların bataryalarının alev aldıklarında sürücünün çıkarılmasının çok zor olduğunu gösteren bir örnekti.
Bloomberg’de yer alan habere göre, geleneksel yangın söndürücülerin, elektrikli araçların lityum-iyon bataryalarında oluşan yangınlarda işe yaramadığı görülüyor. Güvelik uzmanları, bu şekilde oluşan bir yangını söndürmenin tek yolunun su olduğunu ve normal bir araç motorunda oluşan yangını söndürmek için gereken su miktarından tonlarca fazla su gerektirdiğini belirtiyor.
Bu araçlarda oluşabilecek başka riskler de bulunuyor. Örneğin aracın motorunda kullanılan voltaj kabloları 60 V değerinde yüksek voltaj taşıyor. Bunun bir sonucu olarak yüklü kablolarda sürekli olarak şok riski mevcut.
Elektrikli araçlar yaygınlaşmaya devam ediyor. Geçen seneki satış verilerine göre Amerika’da toplam araç kullanıcılarının yüzde 1.2’si elektrikli araç kullanıyor. Ayrıca araba üretimi yapan firmalar da planlarına elektrikli araç projeleri eklemiş durumda. Yani elektrikli araç kullanımı giderek artacak gibi görünüyor.
Amerika’daki Ulusal Yangın Koruma Kuruluşu, ülkedeki toplam 1,1 milyon itfaiyecinin dörtte birine elektrikli araçlarda çıkan yangınlar üzerine eğitim verildiğini belirtiyor. İronik bir şekilde, Tesla’nın üretim yaptığı bölge olan Kaliforniya Fremont’daki itfaiye istasyonu, elektrikli araç yangını olayları konusunda uzmanlaşmış durumda.
Ama henüz yeni ve gelişmeye devam eden bir teknolojinin, gelecekte daha güvenli sistemler ortaya çıkaracağı söylenilebilir.
medyabold
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder