6 Aralık 2021 Pazartesi

Erdoğan’ın ‘şahsımın devleti’ anlayışı: Benim başbakan olduğum yerde senin sesin çıkabilir mi?

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’ya yönelik kameralar önündeki tavrıyla yeniden tartışmaya açılan Erdoğan’ın bakanlarına yönelik tavrı ve ‘şahsımın devleti’ anlayışında AKP lideri, bir adım daha ileri gitti. Paradan altı sıfır atılması ile ilgili polemikte Erdoğan, Babacan’a “Benim başbakan olduğum yerde senin sesin çıkabilir mi? ” diye konuştu.

BOLD ANALİZ –  Erdoğan’ın herkesi ve herşeyi ‘yönetme aşkı’ sözlerine ve davranışlarına aksediyor. Şehirlerdeki valiler ve kaymakamlar için konuşurken ‘benim valim, benim kaymakamım’ diye konuşan Erdoğan’ın sözleri ve tavırları en yakınındaki bakanları dahi zor duruma düşüyor.

Erdoğan’ın tavrı nedeniyle Sağlık Bakanı Fahrettin Koca geçtiğimiz hafta kendi bakanlığına ilişkin bir düzenleme ile ilgili konuşmaktan korkmuş ve kameralar önünde, “Siz izin vermeden ben söyler miyim?” demek zorunda kalmıştı. Erdoğan, bu kez eski bakanı Babacan’a “Benim başbakan olduğum yerde senin sesin çıkabilir mi?” diye seslendi.

İşte Erdoğan’ın ‘şahsımın devleti’ ifadesiyle adlandırılan ve ‘yönetme anlayışı’nı ortaya koyan kendi ağzından sözleri.

“İNGİLTERE, ALMANYA, FRANSA VE ŞAHSIM”

2019 yılı Aralık ayında Suriye ve Suriyeli göçmenlerin durumu konusunda İstanbul’da bir zirve gerçekleştirildi. Zirveye Almanya Başbakanı Angela Merkel, İngiltere Başbakanı Boris Johnson, Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron ve AKP’li Cumhurbaşkanı Erdoğan katıldı.

Erdoğan, yaptığı açıklamada, “Ve bunun dışında bir dörtlü zirve yaptık. Ve bu dörtlü zirvede de İngiltere, Almanya, Fransa ve şahsım bu dörtlü zirvede çok açık net ne söylediysem her zaman bunu orada da dile getirdim.” ifadelerini kullandı.

Erdoğan’ın zirve sonrası yaptığı açıkalamada kullandığı “İngiltere, Almanya, Fransa ve şahsım” cümlesi günlerce konuşuldu. Bu sözlerden sonra Erdoğan’ın yönetim anlayışı ‘şahsımın devleti’ şeklinde özetlenir oldu.

“SİZ İZİN VERMEDEN SÖYLER MİYİM EFENDİM?”

Erdoğan’ın Başbakanlığı döneminden beri bakanlara kendi alanları ile ilgili müjdeleri bile açıklama izni vermediği ve her önemli açıklamayı kendisinin yaptığı biliniyor.

Erdoğan’ın geçtiğimiz hafta kameralar önünde Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’yı zor duruma düşüren sözleri de bu durumu bir kez daha ortaya koydu.

AKP’nin son grup toplantısı sonrası habercilerle TBMM’de görüşülen sağlık düzenlemesi ile ilgili sohbet eden Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, gazetecilerin düzenlemeye ilişkin sorularını cevaplandırıyordu. Koca, düzenleme ile sağlık çalışanlarına yapılacak zamların maaşlarına da emeklilerine de yansıyacağını söyledi.

Ancak bu sırada Koca’nın açıklamalarını tam olarak duyamayan Erdoğan, Koca ile gazetecilerin bulunduğu topluluğun yanına geldi ve “Ne söyledi. Ne söyledin sen şimdi?” diye Sağlık Bakanına çıkıştı.

Gazetecilerin hekimlerle ilgili düzenlemenin konuşulduğunu söylemesi üzerine Erdoğan, “Ne söyledi? Ne söyledi bana bir onu söyleyin? … Ama ne söyledi? … Bırak sen şimdi… Ne söyledi ya?… Para pul söylemedi mi?” şeklinde sorularla gazetecileri ve Koca’yı sıkıştırdı.

Gazeteciler önünde zor duruma düşen Fahrettin Koca, “Hiç söylemedim efendim. Söyler miyim efendim? Siz izin vermeden ben söyler miyim?” ifadelerini kullanmak zorunda kaldı. .

BENİM BAŞBAKAN OLDUĞUM YERDE SENİN SESİN ÇIKABİLİR Mİ?

AKP’li Cumhurbaşkanı Erdoğan ile eski bakanı Ali Babacan arasında son zamanlarda Türk lirasından altı sıfır atılması ile ilgili tartışma da ‘şahsımın devleti’ anlayışını gözler önüne serdi.

Eski AKP üyesi ve 2002-2007 yılları arasında ekonomiden sorumlu devlet bakanı olan Ali Babacan, partisinin toplantılarında ve röportajlarında, Türk lirasından altı sıfırın atılmasının kendi bakanlığı döneminde gerçekleştiğini dile getiriyordu.

Erdoğan, 30 Kasım’da TRT’ye verdiği röportajda isim vermeden Babacan’ın bu açıklamalarını eleştirdi. “Biz 6 sıfırı atıyoruz dediğimizde, ‘Taksim Meydanı’nda anırırım’ diyenler vardı. En yakınımda olanlardan bile, şu anda o da siyasette, ‘kurmayacağım’ dediği halde parti de kurdu. Şimdi 6 sıfır attık diye övünmeye başladı. Ne sen attın ya? Dönemin başbakanı olarak ben attım” dedi.

Ali Babacan da Erdoğan’a “Altı sıfırın atılması benim sorumluluğum altında, o gün bağımsız olan Merkez Bankası ile Hazine Müsteşarlığı’nın ortak çalışması sonucu gerçekleştirilen bir reformdur. Parada altı sıfır atılacağını Türkiye benden duydu.” diye karşılık verdi.

Cumartesi günü Siirt’te yaptığı konuşmada bir kez daha Babacan’ı gündemine alan Erdoğan’ın eski bakanına yönelik sözleri AKP liderinin bakanları ile arasındaki ilişkiyi özetliyordu.

Erdoğan, “Bu CHP yanına taktığı o bazı tiplerle.. Adeta arkasında boş teneke… Ne diyorlar? ‘İşte biz şuraya çıkarmıştık.’ Şunu bir defa bilmeniz lazım. Benim başbakan olduğum yerde senin sesin çıkabilir mi?” diye konuştu.

Erdoğan’a bakan olacağına simit sat onurunla yaşa!

Erdoğan’ın ‘şahsımın devleti’ anlayışı: Benim başbakan olduğum yerde senin sesin çıkabilir mi? yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder