31 Aralık 2018 Pazartesi

Müjdat Gezen: 12 Eylül’de zincirlendim ama bu kadar hukuksuzluk yoktu

Müjdat Gezen: “12 Eylül’de elimizde ayağımızda zincir vardı Ama o darbe döneminde bile bu denli çarpık ve hukuksuz bir sürece tanık olmamıştık”

Tayyip Erdoğan’ın hedef göstermesiyle gözaltına alınan ve adli kontrol şartıyla serbest bırakılan Müjdat Gezen, “Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’ne (AİHM) kadar gidebilecek bir yasal sürecimiz söz konusu. Ülkemi AİHM’e şikayet etmeyi elbette istemiyorum ama her türlü yolu kapatıp hakkımızı gasp ederlerse de atacak adım kalmıyor. Son çare oysa onu da yapacağız” dedi.

Halk TV’de yaptıkları açıklamalar nedeniyle Metin Akpınar’la birlikte hakkında soruşturma açılan ve adli kontrol şartıyla serbest bırakılan Müjdat Gezen, “12 Eylül’de de yargılandım ama o darbe döneminde bile bu denli çarpık ve hukuksuz bir sürece tanık olmamıştık” diye konuştu.

Gezen, kendisi ve Metin Akpınar’a iktidarın bu denli sert tepki göstermesini ise yaklaşan seçimlere bağladı.

BirGün’den Can Uğur’a konuşan Gezen, “Seçimlere gidilirken seçim malzemesi gerekiyor iktidara. Bakın burası çok önemli. Bunları alt alta yazalım. Fatih Portakal en muhalif olan gazetecilerden bir tanesi, Fox TV AKP’nin havuz sistemine dahil olmayan kanallardan, Halk TV yine AKP’ye teslim olmayan bir kanal ve halkın bilgilenmesi adına kamu yararına yayınlar yapıyor, Arena en çok izlenen programlardan… Yine Sözcü en çok okunan gazetelerden bir tanesi.

“BU YAPILANLAR YEREL SEÇİME KADAR SÜRECEK”

Bunların hedefe konması tesadüf değil. Bizim sözlerimiz de bu anlamda seçimler yaklaşırken iktidarı rahatsız etti. Bu kişi ve kurumların hepsine dava ya da soruşturma açılıyor. Bu tesadüf olabilir mi! Marta kadar sürecek bence bunlar” şeklinde konuştu.

“ASGARİ DÜZEYDE DEMOKRASİNİN OLMASI DAHİ BU YAŞADIKLARIMIZI İMKANSIZ KILARDI”

Gezen, “Cumhurbaşkanının emir verip de savcıların hemen harekete geçtiği bir ülkede demokrasiden bahsedilebilir mi? Eleştiri hakkından bahsedilebilir mi? Asgari düzeyde demokrasinin olması dahi bu yaşadıklarımızı imkânsız kılardı” dedi.

“12 Eylül’de de yargılandık ama yargılanmak için çıkartıldığımızda serbest kaldık” diyen Gezen, “Bugün de yargıç bana suçunuz şu diyemiyor. Yani bu davada da suç unsuru yok. Çünkü ortada suç yok. Ben cumhurbaşkanının söylediği lafların aynısını söyledim. Herkese ‘Haddini bil’ diyorsun o zaman ben de diyorum ki ‘Sen de bil.’ Burada suç yok. Günde 200 kere herkese haddini bil diyen birine suçlu demiyorsunuz biz bir kişiye deyince mi suç oluyor” ifadelerini kullandı.

12 Eylül’de Savaş Dinçel’le yargılandığını hatırlatan Gezen, “Elimizde ayağımızda zincir vardı Ama o darbe döneminde bile bu denli çarpık ve hukuksuz bir sürece tanık olmamıştık” dedi.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder