23 Şubat 2019 Cumartesi

Öykücü ve fotoğrafçı Cavit Kürnek hayatını kaybetti

Öykücü ve fotoğraf sanatçısı Cavit Kürnek Çeşme’de hayata veda etti.

25 Ağustos 1933’te İzmir’de doğan İsmail Cavit Kürnek, bir süre Basın-İş Sendikası İzmir Şubesi Başkanlığı görevinde bulunmuştu.

Menteşe dergisinde 1968 yılında yayımlanan bir öyküsü nedeniyle hakkında soruşturma açılan ve yapılan yargılama sonunda beraat eden Kürnek, fotoğraf dünyasının yakından tanıdığı bir isimdi. 1976-77 yılları arasında İzmir’de ilk renkli fotoğraf laboratuarını kurdu. Türkiye’nin çeşitli illerinde yirmi kadar kişisel sergi açtı, pek çok karma sergiye katıldı. Kendi ifadesiyle, “Sanatı bir yere vardırabileceklerine inanmadığı için” yarışmalara katılmadı.

Annesi Sakız Adası’ndan göç eden Cahit Kürnek çalışmalarını yaşadığı Çeşme’de sürdürdü.

Cavit Kürnek’in ilk edebi ürünü olan “Kiralık Duvak” başlıklı şiiri Ege Ekspres gazetesinde, diğer eserleri ise Varlık, Dost, Evrim, Dönemeç ve Menteşe dergilerinde yer aldı.

Kürnek’in İnce Çimene Su (1998), Deniz Öğütüyor Değirmenlerim (2000) adlı iki öykü kitabı vardır.

FOTOĞRAF VE EDEBİYATLA BİR ÖMÜR

Kürnek’in vefatı dolayısıyla sosyal medya hesabında bir paylaşım yapan fotoğrafçı Fatih Pınar, “Fotoğrafı, gezmeyi, edebiyatı, yazmayı öğretti bana” diyerek şunları yazdı:

“Cavit Kürnek benim hayat öğretmenimdi. Dünyanın en güzel insanıydı. 19 yaşımda elimden tuttu ve hiç bırakmadı. Fotoğrafı, gezmeyi, edebiyatı, yazmayı öğretti bana. En çok annesini, sonra denizi, fotoğrafı, zeytin ağacını, gezmeyi, kuşları, öykü yazmayı severdi. Hiçbir canlının hakkını yemedi. Hep güzelliklerin peşinden koştu. Bu sebepten fotoğrafları çok güzel, öyküleri pek duyguludur. Bize onlarca öykü, binlerce fotoğraf bırakarak ayrıldı bu dünyadan. Çok sevdiği ve hep özlediği annesi Leyla Hanım’ın yanında şimdi.

Son kez, geçen yaz Çeşme’de ziyaret etmiştim. Bana ‘bedenim 85 ama ruhum 25 yaşında, bu haksızlığı taşıyamıyorum’ demişti. Şimdi artık bedeni de ruhu da yeni doğmuş bir bebek. Ve bugün, toprağa verileceği gün, benim doğum günüm.”

BAZI ÇALIŞMALARI

kronos

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder