3 Nisan 2020 Cuma

İşçilere “Çalışırken virüs kaparsam sorumluluk bana aittir” taahhütnamesi imzalatıldı

İstanbul’da bir inşaat firması, Çekmeköy’de inşaatı devam eden bir şantiyesinde çalışan işçilere, koronavirüs kapmaları durumunda tüm sorumluluğun kendilerine ait olduğunu kabul ettiren bir taahhütname imzalattı.

BOLD – Türkiye’de koronavirüs salgınının hızını yavaşlatmak için çok sayıda önlem alınırken, özel sektörde çalışanlara ise işlerine devam etmeleri konusunda çeşitli baskılar uygulanıyor. Koray İnşaat’ın İstanbul Çekmeköy’de inşaatı devam eden Koray Kasaba 4. Etap Şantiyesi’nde çalışan işçilere, çalışırken koronavirüs kapmaları durumunda ‘tüm sorumluluğun kendilerine ait olduğunu’ kabul ettiren bir taahhütname imzalatıldı.

ZORLA İMZALATMA SES KAYITLARINA DA YANSIDI

BBC Türkçe’ye konuşan inşaat işçileri, bu taahhütnameyi imzalamayı kabul etmeyenlerin istifaya zorlandığını ifade etti. Ayrıca işçilerin BBC Türkçe’ye gönderdiği ses kaydı ve videolarda, işverenin işçileri taahhütnameyi imzalama konusunda ikna etmeye çalıştığı, imzalamayan işçilerin ise istifa ya da ücretsiz izin dilekçesi vermesini talep ettiği görülüyor. BBC Türkçe’nin ulaştığı Koray İnşaat, işçilerin imzasına sunulan bu belge ve şantiyedeki olumsuz çalışma koşullarına dair iddialara ilişkin herhangi bir açıklamada bulunmadı.

“MECBUREN İMZALAMAK ZORUNDA KALDIM”

Şantiyede üç aydır çalıştığını belirten bir işçi, “Taahhütnameyi okuduktan sonra, ‘Ben bunu imzalamam, benim canım satılık değil’ dedim. Sonra patronlar hepsi birden üstüme yüklendi. İstifa kâğıdı imzalatmak istediler, onu da imzalamadım. ‘Eğer taahhütnameyi imzalamazsan burada kalamazsın’ dediler. Beni şantiyeden atmak için zabıta çağırdılar. Mecburen taahhütnameyi imzalamak zorunda kaldım.”

ARALARINDA KORONAVİRÜS ŞÜPHELİSİ DE VAR

Bir başka işçi ise koronavirüs şüphesiyle hastaneye gittiğini ancak test yapılmadığı için şantiyeye dönüp çalışmaya devam ettiğini belirterek, “Yatakhane ve yemekhane çok pis durumda. İmzalattıkları taahhütnamede yazan hiçbir temizliği yapmıyorlar. Banyo yaptığımız yer çok kötü, birçok gün yıkanmak için sıcak su bulamıyoruz. Şu an altı kişi kaldığımız konteynırları da dört kişiye düşüreceklerini söylemişlerdi ancak henüz bir adım atılmadı. Sadece iki günde bir ateş ölçüyorlar” dedi.

“VİRÜS BULAŞIRSA SORUMLU BENİM”

İşçilerin imzasına sunulan belgede şu ifadeler yer alıyordu: “…Kamp alanı/odalar ve yıkanma yerini kendi istek ve irademle kullandığımı, kampta kalmak istediğimi, bu dönem içinde işverenlikçe ülkemizin içerisinde bulunduğu bu olağanüstü duruma ilişkin alınan tedbirlere harfiyen riayet edeceğimi, işverenlikçe belirtilen kurallara uymamamdan veya sair şartlardan dolayı işyerinde bulunduğum dönem içinde kendime olası bir koronavirüs bulaşması vakasından dolayı olabilecek tüm zararlardan dolayı tamamen kendimin sorumlu olduğunu kabul, beyan ve taahhüt ederim.”

İnfaz paketi bugün görüşülecek; paketin genişlemesi gündemde

 

 

 

 

 

 

 

 

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder