4 Mayıs 2021 Salı

Bana bir çocukluk borçlusunuz!

Cezaevinde maruz kaldığı hak ihlalleri nedeniyle hayatını kaybeden KHK’lı polis Abdulvahit Tunçay’ın kızı Fatma Türkan Tunçay, babasının ölümünden sorumlu olanlara sosyal medya hesabından tepki gösterdi.

BOLD – Cezaevinde pankreas kanserine yakalanan ve 4. evre olana kadar tahliye edilmeyen KHK’lı polis Abdulvahit Tunçay’ın kızı Fatma Türkan Tunçay, hak ihlalleri nedeniyle hayatını kaybeden babasının ölümüne sebep olanlara Twitter hesabından tepki gösterdi.

“EMEKLEYEREK TUVALET İHTİYACINI GİDERMİŞ”

Babasının vasiyetini de açıklayan Tunçay, 8 yaşındaki kardeşinin hala bu ölümü kabullenemediğini söyledi. Yetkililere seslenen Tunçay, “Babam ağrılar içindeydi. Yürüyemiyordu. Emekleyerek tuvalet ihtiyacını gidermiş cezaevinin hastanesinde. Ölümünden kendileri sorumlusu değilmiş gibi rahatça başsağlığı diliyorlar. Bana bir çocukluk borçlusunuz, babama niye merhamet etmediniz” dedi.

Cemaat soruşturmaları kapsamında 15 Temmuz’dan iki ay sonra tutuklanan 29 yıllık polis memuru Abdulvahit Tuncay, iki yıl Ankara Sincan ve Kırıkkale Keskin cezaevlerinde kaldı. Daha sonra tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakıldı. Ekim 2020’de Tekirdağ’da tekrar tutuklanan ve 25 yıl hapis cezasına çarptırılan Tuncay, Tekirdağ 1 Nolu T Tipi Cezaevinde pankreas kanserine yakalandı. Aynı zamanda sirozdu. Ciğerleri su toplamıştı.

Kendisinin ifadesiyle koğuşta 4-5 ay sabahlara kadar sandalye üzerinde sabahladı. Doktora çıkmak için 25-30 dilekçe yazdı. Hiçbirine cevap verilmedi. 24 Mart’ta eşi Songül Tuncay’ı aradığında “Avukatla beraber gelin, beni kurtarın, ben ölüyorum, hastayım” dedikten sonra ailesinin durumdan haberi oldu. Ailesi bir ay uğraştıktan sonra 24 Nisan’da tahliye edilen Tunçay, 1 Mayıs 2021’de Ankara’da hayatını kaybetti.

“8 YAŞINDAKİ KARDEŞİM TIRNAKLARIYLA TOPRAĞI KAZDI, İNANMIYOR ÖLDÜĞÜNE”

18, 16 ve 8 yaşında üç kız babası olan Abdulvahit Tunçay’ın kızı Fatma Türkan Turan’ın açıklamaları şöyle:

“KHK’lı polis memuru babam Abdulvahit Tunçay 4. evre pankreas kanseriydi. Dilekçe yazdı 30’dan fazla, hastaneye götürmediler, tahliye etmediler, vefat etti. 8 yaşındaki kardeşim yetim kaldı, uykularınız kaçsın. 8 yaşındaki kardeşim hala babamın öldüğüne inanmıyor, toprağı kazdı tırnaklarıyla, ‘Babam ölmedi onu oradan çıkaracağım’ diyor. 8 yaşındaki bir kız çocuğuna bu tramvayı yaşatmaya hakkınız yok. Babama zamanında müdahale etseydiniz şu an bu durumda olmazdık.”

“ÖLÜME TER ETTİNİZ, BİZİ YETİM BIRAKTINIZ”

Babam 29 yıl vatana millete hizmet etti. Bu muameleyi hak etmedi, suçu yoktu, cezaevine konuldu. 4. evre pankreas kanseri oldu, tahliye etmediler, ölüme terk ettiler. 3 tane kız çocuğunu yetim koydunuz, bizim hakkımız sizden çıksın.

Senin kızın olmak gurur verici babam, gurur duyuyorum seninle, senin gibi güçlü, ailesine düşkün, dürüst birinin kızı olmak gurur verici. ‘Sizin babanız vatan haini’ diyorlar onu diyenler bile senin kadar vatanını, milletini sevemez buna çok eminim.

VASİYETİ: “KİMSE BEDDUA ETMESİN, ALLAH’A HAVALE EDİN”

Lütfen babama bunları yaşatanlara beddua etmeyin. Vasiyet etti ‘Kimse kimseye beddua etmesin, Allah’a havale edin’ dedi Allah’a havale edelim onları. Babam ağrılar içindeydi. Yürüyemiyordu. Emekleyerek tuvalet ihtiyacını gidermiş cezaevinin hastanesinde. Sandalyenin üstünde aylarca o hasta haliyle oturmuş yerde yatırmışlar. Ayakta duramayan babamıza yemek yemesi için masa bile vermemişler hastanede.

Sokakta kedi köpeğe araba vuruyor, ona bile acıyıp hastaneye götürüyorsunuz, benim babama niye acımadınız, Üç tane kızı var, benim babama niye merhamet etmediniz? Ben bu mezarın başında çocukluğumu bıraktım. Bana bir çocukluk borçlusunuz çocukluğumu çaldınız.

Babam ölmüş olabilirsin ama senin çıkaramadığın sesin ben olacağım, söz verdim sana arkandayım, yanlarına bırakmayacağım. Sen bana hep savaşçı kızım derdin. Senin için hepsiyle bu gencecik yaşımda mücadele edeceğim. Merak etme ben onlardan korkmuyorum, onlar korkacak benden, az kaldı.

“KENDİLERİ SORUMLU DEĞİLMİŞ GİBİ BAŞSAĞLIĞI DİLİYORLAR”

Babam ölecek diyorum çıkarın diyorum, “Toplantı yapıp düşünelim” diyorlar. Babam ölecek çıkarın diyorum, “Gerekli işlemler yapılmadı bekleyin” diyorlar. Babam öldü diyorum en sonunda kendileri sorumlusu değilmiş gibi rahatça başınız sağ olsun diyorlar.

Cezaevinde kanser olan KHK’lı polis Abdulvahit Tuncay hayatını kaybetti

Bana bir çocukluk borçlusunuz! yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder