Türkiye’de perakende satış hacmi yüzde 6.9 azaldı. Söz konusu rakam, kur krizinin yaşandığı Ağustos 2018’den bu yana aralıksız düşüyor. Bu düşüş de halkın ekonomik kriz öngörüsüyle tüketimden vazgeçtiği, daha çok tasarrufa yöneldiği şeklinde yorumlanıyor.
En son Ağustos 2018’de yüzde 1.3 artış gösteren perakende satış hacmi eylülde yüzde 3.4, ekimde yüzde 7.5, kasımda yüzde 6.3 ve aralıkta yüzde 9.2 gerilemişti.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Ocak 2019 dönemine ilişkin Perakende Satış Endeksleri’ni açıkladı.
Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2019 yılı Ocak ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 6,7 azaldı.
TÜİK’in yazılı olarak açıklamadığı, ancak tablolara bakarak hesaplanabilecek takvim etkilerinden arındırılmamış rakam ise yüzde 6.9 gerileme olarak kayıtlara geçti
Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 2,9, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 10,3, otomotiv yakıtı satışları yüzde 2,8 azaldı.
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2019 yılı Ocak ayında bir önceki aya göre yüzde 1,3 arttı. Aynı ayda gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 0,5, otomotiv yakıtı satışları yüzde 4,8 artarken, gıda, içecek ve tütün satışları ise aynı seviyede kaldı.
SATIŞLAR AZALDI AMA GELEN ZAMLARLA CİRO ARTTI
Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2019 yılı Ocak ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 12,1 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 17,9, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 10,6, otomotiv yakıtı satışları yüzde 7 arttı.
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2019 yılı Ocak ayında bir önceki aya göre yüzde 2,4 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 2,1, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 1,5, otomotiv yakıtı satışları yüzde 5,3 arttı.
medyabold
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder