19 Haziran 2019 Çarşamba

‘Çocukluğumuzda İstanbul’da büyük dert mezar yeriydi, artık bunu düşünmeyeceksiniz’

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, iptal edilen 31 Mart İstanbul seçimlerine ilişkin açıklamalarında bulundu.

Soylu, seçimin neden iptal edildiğiyle ilgili soruya, “Çalma da var, hırsız da var. Ben İçişleri Bakanıyım hırsızı iyi bilirim. Gecenin saat 10’unda gideceksin, hadi bir tane il başkanı gitsin de gecenin 10’unda açtırsın da itiraz etsin, işi değiştirsin bakalım” dedi.

İçişleri Bakanı Soylu, Veyis Ateş moderatörlüğünde Habertürk TV ekranlarında yayınlanan Habertürk Gündem Özel programında soruları yanıtladı. İstanbul seçimleri, Trabzon’daki HES taşkını ve İBB adaylarının karşı karşıya geldiği ortak yayınla ilgili açıklamalar yapan Soylu, “İstanbul’u marjinal bir gruba emanet etmek istiyorlar. FETÖ’nün içinde olduğu, Kandil’in, PKK’nın, LGBT’nin, Gezi olaylarının ve CHP’nin bütün karmaşık yapısıyla içinde olduğu bir gruba emanet etmek istiyorlar. İstanbul bunu kaldıramaz. Bu grup İstanbul’u tahrip edecek. Sadece zaman kaybı değil. İstanbul güçlü bir şehirdir. Ben de çok merak ediyorum, İstanbul hangi kararı verecek?” şeklinde konuştu.

TRABZON FELAKETİ: DOĞA KENDİ KURALLARINI ORTAYA KOYUYOR

Soylu’nun açıklamalarından satır başları şöyle:

Çok üzüntü verici. Orada bir cümle söyledim, doğayla bilek güreşi yapmamak lazım. Doğa kendi kurallarını ortaya koyuyor ve dayatıyor. Bir şey daha öğrendim, doğa sinyal veriyorsa alacaksınız. Orada birkaç kez küçük olmuş. Yıllardır böyle büyük bir şeydir karşı karşıya kalınmamış. Orada büyük sel felaketinin olduğu hatırlanmıyor. Ben ona sinyal diyorum.

‘MEZARLIKLARIMIZDA BİZİ BULUŞTURDU’

Ölünce çocuklarınız sizin için mezar düşünmeyecekler. Bizim çocukluğumuzda İstanbul’da birinci dert mezar yeriydi. Tayyip Erdoğan öyle bir felsefe oluşturdu ki, ona karşı olanlar ‘Allah bu adamdan razı olsun mezarlıklarımızla bizi buluşturdu’ dedi. Bu tek taraflı bir şehri yönetmek adına kurgulanan bir akıl değil. Koskoca bir küre içerisinde bir şehri o iklimde geleceğe götürebilmek. 94 yılında Tayyip Erdoğan belediye başkanı olduğu zaman, ‘artık kadınlar başı açık İstanbul’da dolaşamayacaklar, belediye otobüslerine binemeyecekler’. Tayyip Erdoğan 25 yılda İstanbul’u herkesin İstanbul’u yaptı. Süleymaniye’de doğdum, Gaziosmanpaşa’da büyüdüm. Bu şehirde ekmeğimi kazandım. İstanbul’da hiçbir kesim 1994’deki yaşam biçiminden geri adım atmadı.

‘NURETTİN SÖZEN TEHLİKESİNDEN 2-3 KAT FAZLA’

CHP’nin tarzı siyaseti. Kimi getirirlerse getirirler. 1989 öncesi Nurettin Sözen’le ilgili nasıl bir adam olduğuna bakın. Nurettin Sözen iyi bir adam. Solcu, birtakım kalıp fikirlere sahip. Ama İstanbul perişan oldu. Buradaki tehlike Nurettin Sözen’in tehlikesinden iki üç kat daha fazla. İstanbul’u marjinal bir gruba emanet etmek istiyorlar. FETÖ’nün içinde olduğu, Kandil’in, PKK’nın, LGBT’nin, Gezi olaylarının ve CHP’nin bütün karmaşık yapısıyla içinde olduğu bir gruba emanet etmek istiyorlar. İstanbul bunu kaldıramaz. Bu grup İstanbul’u tahrip edecek. Sadece zaman kaybı değil. İstanbul güçlü bir şehirdir. Ben de çok merak ediyorum, İstanbul hangi kararı verecek?

‘İÇİŞLERİ BAKANIYIM HIRSIZI İYİ BİLİRİM, CHP ÇALMIŞ’

Seçim kurulu organizasyonlarını iyi yapmışlar. Sandık başkanları organizasyonlarını iyi yapmışlar. Seçimde hile yapılabilir ve bu yakalanır. Mevzidir, belli alanda yapılır. Bu yaygınlaştırılamaz. Bunu İstanbul’da yaygınlaştırmışlar. Hakikaten çalmak için yaygınlaştırmışlar. Direk CHP bunu çalmak üzere kurmuş. Çalma da var, hırsız da var. Ben İçişleri Bakanıyım hırsızı iyi bilirim. Gecenin saat 10’unda gideceksin, hadi bir tane il başkanı gitsin de gecenin 10’unda açtırsın da itiraz etsin, işi değiştirsin bakalım.

 

kronos

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder