31 Aralık 2019 Salı

Gezi’nin yıldızı Twitter 15 Temmuz sonrası kullanıcı kaybetmiş

Türkiye’de kullanılan yaygın sosyal medya uygulamalarının, son 10 yıl içindeki değişim oranları üzerinde yapılan çalışma oldukça ilginç veriler ortaya koydu.

BOLD – İnternet kullanıcılarının, sosyal platform kullanma oranı yüzde 95 olan Türkiye’de, tercih edilen uygulamalarının değişimine ilişkin yapılan çalışma ilginç veriler ortaya koydu. Dijital Düşün Platformunun hazırladığı çalışmada sosyal medyanın 10 yıllık değişimi grafiklerle anlatıldı.

FACEBOOK HEP BİRİNCİ

Bir çok uygulamanın yıllar içerisindeki seyri değişirken, Facebook uygulamasının liderliğini her zaman koruduğu görülüyor. Düzenli olarak haftada birden fazla sosyal medya sitesine giriş yapan aktif kullanıcı oranı yüzde 67 olan Türkiye’de, İnstagram 39 milyon kullanıcı ile ikinci sırada yer alırken, üçüncülükte ise 2015’te kullanılmaya başlayan ve Twitter’ı tahtından eden 38 milyon kullanıcılı, Çinli video paylaşım uygulaması, TikTok bulunuyor.

Yapılan çalışmaya göre nüfustan bağımsız olarak sosyal medyayı en yoğun kullanan ilk 10 ülke arasında buluna Türkiye’de, Facebook’un kullanıcı sayısında bir azalma söz konusu değil. Son yıllarda yükselişteki Instagram ve TikTok’un kullanıcı profiline bakıldığında ise bu iki sosyal mecra Türkiye’deki sosyal kutuplaşmayı da yansıttıkları ve 3 yıldır kullanıcı sayısı bakımından rekabet içinde bulundukları belirtiliyor.

15 TEMMUZDAN SONRA TWİTTER KULLANICI KAYBETTİ

Gezi olayları sırasında kullanıcı sayısı yükselişe geçen, Türkiye’de siyasi gündeme ilişkin tartışmaları en şiddetli yaşandığı Twitter 15 Temmuz sonrası kullanıcı sayısında azalma yaşadı.

İşsizliğin arttığı Türkiye’de bir iş platformu olan Linkedin tutarlı bir şekilde kullanıcı kazandığı görülüyor. Çalışmada kapatılan Google+, Vine, FriensFeed gibi uygulamaların da Türkiye’de bir dönem yüksek kullanıcı sayılarına ulaştığı görülüyor.

Çarpıcı işsizlik raporu: En az 45 işsiz intiharı seçti

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder