22 Eylül 2020 Salı

Milli Eğitim mahkemenin ‘okula gönderilsin’ kararını işletemedi

Eşinin İsmailağa Cemaati ile tanıştıktan sonra kızını okula göndermediğini iddia eden baba dava açtı. Mahkeme, çocuğun velayetini babaya verip kızın okula gitmesinin sağlanmasını istedi. Fakat Milli Eğitim Müdürlüğü yargı kararına rağmen adım atmadı.

BOLD – Fatih Çarşamba merkezli İsmailağa Cemaati’ne katılan eşi Ayşe K’nin kızını okula göndermeyip sübyan mektebi eğitimi aldırdığını iddia eden İsmail K. Aralık 2019’da boşanma davası açtı. Bakırköy 7. Aile Mahkemesi okula göndermeme iddiasını araştırmak için sosyal hizmet uzmanı görevlendirdi. Ayşe K. ve kızı ile görüşen uzman, annenin gerekçelerine inanmadı. Mahkeme, 12 Mart’taki ikinci duruşmada velayeti geçici babaya verdi. Milli Eğitim Müdürlüğü ise yargı kararına karşın gerekeni yapmadı.

DEVLET BAŞKASI OLUNCA ZORLA DA OLSA ALABİLİYOR

Sözcü yazarı İsmail Saymaz köşesine taşıdığı olayla ilgili şu yorumu dillendirdi: “Sonuç? Ne çocuklar anneden alınabildi, ne de okula kayıtları yapılabildi! Bilinen o ki, halen tarikat yurdunda kalıyorlar. Baba İsmail K. ile avukatı Mehmet Karausta iddiaya göre tarikat üyeleri tarafından tehdit ediliyor. Avukat Karausta anlatıyor: Milli Eğitim Müdürlüğü, çocukları alıp okula kaydettiremedi. Çünkü İsmailağa’dan korkuyorlar. Devlet, başkası olduğunda çocukları zorla da olsa alabiliyor. Burada adım atmıyorlar.”

‘Çok kalabalık’ olunca EBA çöktü

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder