27 Mart 2020 Cuma

Virüs işsizleri İŞKUR önünde uzun kuyruklar oluşturdu

Koronavirüs nedeniyle işlerini kaybeden vatandaşlar, salgın, hastalık dinlemeden İŞKUR önünde işsizlik maaşı için uzun kuyruklar oluşturdu. Vatandaşlar açıklanan paketlerde kendi durumlarına yönelik bir önlemin bulunmamasına tepkili.

BOLD – Koronavirüs salgını nedeniyle işsiz kalan vatandaşlar, Şişli’deki İŞKUR önünde uzun kuyruklar oluşturdu. Vatandaşlar, hükumetin kendi durumlarını iyileştirici bir paket açıklamamasına tepki gösterdi. İşsizlik parasının çıkıp çıkmayacağını bilmeyenler vatandaşlar hükumetten acil destek bekliyor.

KORONADAN DEĞİL AÇLIKTAN ÖLECEĞİZ

Cumhuriyet’in haberine göre işsizlik maaşı için soğuk havada, sırada beklemek zorunda kalan yurttaşlar, açıklanan onca ekonomik tedbire rağmen kendilerinin güvence altına alınmadığına tepkili. Faturalarını, kiralarını, mutfak masraflarını nasıl ödeyeceklerini kara kara düşünüyorlar. Çalıştığı tekstil firmasının iki hafta önce üretime ara verdiğini, bu süre boyunca ücretsiz izne çıkarıldığını anlatan bir vatandaş, “Kiracıyım, çocuğum var, bütün ödemelerim duruyor. Ne yiyeceğimizi kara kara düşünüyorum. Koronadan değil, açlıktan öleceğiz” dedi.

AİLEME YARDIMCI OLUYORDUM, ŞİMDİ KENDİM GEÇİNEMİYORUM

Başka bir işten çıkarılan vatandaş ise “Hükumetin virüse yönelik açıkladığı ekonomik pakette bizleri güvenceye alan hiçbir önlem yok. Olsa, zaten bu kuyrukta beklemezdik. Zenginler koronayı, biz maddi sıkıntımızı düşünüyoruz” diye konuştu. Salgından önce bir fırın-kafede çalıştığını anlatan genç ise, şimdi işsiz kaldığını, işten ayrılmadan önce yanına aldığı poğaçalarla da günlük gıda ihtiyacının bir kısmını karşıladığını belirterek, “Ailem memlekette. Onlara para yardımı yapıyordum ama şimdi kendim de geçinemiyorum” dedi.

 

Durmuş Yılmaz: Kanal İstanbul’u yapmaya kalkmak ‘belamı arıyorum’ demektir

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder