2 Mart 2021 Salı

Altan’ın avukatından Yargıtay’a: Hak, hukuk, vicdan, insaf diyorum

4.5 yıldır Silivri Cezaevinde bulunan Ahmet Altan’ın avukatı Figen Albuga Çalıkuşu, müvekkilinin dosyasının hala Yargıtay’da bekletildiğini ve verilen kararların ölçüsüz olduğunu söyledi.

BOLD – 2 Mart 1950’de doğumlu Ahmet Altan cezaevinde 71. yaşına girdi.  Yaklaşık 5 yıldır Silivri Cezaevinde tutuklu olan gazeteci-yazar Ahmet Altan’ın avukatı Figen Albuga Çalıkuşu, yazarın doğum gününde bir video paylaşarak Yargıtay’a çağrıda bulundu. 15 Temmuz’dan sonra başlatılan operasyonlar kapsamında 23 Eylül 2016’da tutuklanan Altan, örgüte üye olmadan yardım ettiği iddiasıyla 10 yıl 6 ay hapis cezasına çarptırıldı. 4 yıl 6 aydır hapiste olan Altan’ın dosyası Yargıtay 16. Ceza Dairesi’nde bekletiliyor.

Yargıtay’a “Dosyayı incelerseniz tahliye etmeniz gerekecek. Bu nedenle mi dosyayı arşivde bekletiyorsunuz?” diye soran Figen Albuga Çalıkuşu, “en başta gelen görevlerinizden biri yargı kararlarında birlik sağlamak değil mi? Biz hukukçular açısından Yargıtay adaletin vicdanla tecelli ettiği yer olarak bilinirdi. Bu inancımı ben hala korumak için hala çabalıyorum. İnsaf diyorum, vicdan diyorum, hak, hukuk diyorum. Hukuku imha eden yargı adına utanıyorum.” ifadelerini kullandı.

Yargıtay’ın ölçüsüz kararlar verdiğini söyleyen Çalıkuşu şöyle devam etti: “Bu ölçüsüzlük için şimdi çok çarpıcı bir örnek vereceğim. Ahmet Altan, Mümtazer Türköne. İkisi de benim müvekkilim. Kararı veren yer aynı yer. Yargıtay 16. Ceza Dairesi. Suçun adı onlara göre aynı. Üye olmadan örgüte yardım etmek. Mümtazer Türköne 4 yıl 1 ay sonra serbest. Karar gecikmiş ama doğru bir karar. Ahmet Altan ise 4 yıl 6 aydır tutuklu. Dosyası arşivde bekletilmekte. Aynı ceza dairesi Ahmet Altan’ın dosyasına bakmıyor, bekletiyor.”

Tutukluluğunun 1000. gününde ilk kez yayınlanan fotoğraflarıyla Ahmet Altan ve dindarlık üzerine

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder