15 Nisan 2021 Perşembe

“128 milyar dolar nerede?” afişi Meclis’te dalgalandı

CHP’nin AKP iktidarını zora sokan “128 milyar dolar nerede?” afişi Meclis’te dalgalandı. CHP’li Mahmut Tanal, söz konusu afişi Meclis’in penceresine astı. Tanal, afişi indirmek için gelen itfaiyeye de küçük bir sürpriz yaptı.

BOLD – Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) İstanbul Milletvekili Mahmut Tanal, TBMM’ye “128 milyar dolar nerede?” afişi astı. İtfaiye ekipleri pankartı indirmek için Meclis’e geldi. Pankartı polis ya da itfaiyenin müdahale etmesine izin vermemek için kesen Tanal, itfaiye aracının uzaklaşmasının ardından pankartı yeniden astı.

Tanal, şunları söyledi: “İtfaiye kesip alacaktı. Rahmetli Süleyman Demirel diyordu ki: ‘Ben şapkamı kaptırmam’. Ben de pankartı mı kaptırmam. Onlar gittikten sonra ben bir daha asacağım. İtfaiye gelecek gidecek asacağım. Akşamları toplayacağım. Sabahları da asacağım. Cevap verene kadar. 128 milyar dolar ne zaman bozuldu, hangi kurdan bozuldu, kimler satın aldı, bu para nerede harcandı. Bunları Meclis Başkanı açıklama sözü verirse ben bu pankartı bir daha asmam.”

ODASI HAZİNE’NİN TAM KARŞISINDA

CHP’nin Merkez Bankası rezervlerinin harcanmasıyla ilgili iktidara yönelttiği “128 milyar dolar nerede?” sorusunun yer aldığı afişi Meclis’te dalgalandıran Mahmut Tanal, yaptığı eylem sonrasın Halk TV’ye konuştu. Tanal, ”Bu 128 milyar doları ne yaptılar? Gençler için mi harcadılar? İşsizliği bitirmek için ne yaptılar? Ben bir parlamento üyesiyim. Bu paraya ne olduğunu sormaya hakkım var” diye konuştu.

Odasının Maliye ve Hazine Bakanlığının tam karşısında olduğunu söyleyen Tanal, ”Ben bakanlığa bu paranın akıbetini sordum, bana cevap vermediler” dedi.

Hazine ve Maliye Bakanlığı’nda çalışan yetkililerin ve bakanın, binaya girerken pankartı görüp, akıbetini açıklamasını umduğunu söyleyen Tanal, ”Vatandaş olarak bunu sormak benim hakkım” diye konuştu.

NE OLMUŞTU?

CHP yönetimi, 128 milyar doların akıbetini sormak için astığı afişler, ‘Cumhurbaşkanına hakaret’ gerekçesiyle toplatılmasına başta CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu olmak üzere tüm il ve ilçe yönetimi tepki göstermişti. Kılıçdaroğlu, Parti Meclis Toplantısını, “128 milyar dolar nerede?” pankartı eşliğinde yapmış, CHP İstanbul İl Başkanı Canan Kaftancıoğlu, pankartın il ve ilçe başkanlıklarına yeniden asılacağını söylemişti. CHP yöneticileri, kampanyayı sosyal medyaya taşıdı. Profil resimlerini ‘128’ yazan görselle değiştiren CHP’liler, 128 milyar doların akıbetini soracaklarını belirtti.

“128 milyar dolar nerede?” afişi Meclis’te dalgalandı yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder