14 Nisan 2021 Çarşamba

Asgari ücretin de asgarisi uygulanıyor: Maaşlar 2 bin TL’yi bulmuyor

Ankara’nın önemli sanayi merkezlerinden OSTİM’de çalışan genç işçilere asgari ücret bile verilmiyor. Emekçiler, haftanın 7 günü patron için çalışıyor.

BOLD – OSTİM’de genç işçiler, çalışma ve yaşam koşullarından yakındı. Ücretlerin 2 bin TL’yi bulmadığı belirten işçiler, düşük ücret ve uzun çalışma saatleri nedeniyle sosyal hayatlarının da kalmadığından yakındı.

PATRONLAR UCUZ ÜCRET ÖNERİYOR

Evrensel’den Uğur Düzgün’e konuşan ve yaklaşık üç yıldır OSTİM’de çalışan bir işçi, “Pandemi döneminde tüm patronlar ne kadar iş alırsam o kadar iyi gözüyle bakıyor. Tekrar iş gelsin diye, daha ucuz ücret çekiyor ya da bizi daha fazla çalıştırıp işi erken teslim ediyor. Ben haftada 5 gün çalışıyordum, şimdi 7 gün geldiğim oluyor. Sosyal hayat dediğin şey kalmadı zaten. Robot gibi sabah geliyoruz, akşam dönüyoruz. Sen işçisin işte! Ne hakkın var desen; ben dönüp bir şey diyemem. Bunlardan habersiziz” diyor.

MAAŞLAR YATIYORSA HERKES YETERLİ DİYOR

Asgari ücretten düşük ücret alsa da gelen zamla birlikte ücretlerine de bir yansıma olduğunu belirten genç bir işçi, “Asgari ücrete zam benim maaşıma yansıdı. 1500’den 1950’ye yükseldi maaşım. Ama şimdi nereye gidersen git, bugün aldığın bir hafta sonra daha pahalı. Zaten bu dönemler maaşlar tam yatıyorsa herkes yeter diyor. Çünkü iş az oldu mu hemen işçiye ayak yapıyorlar” diyor.

YATMAK DIŞINDA HAYATIM BURADA GEÇİYOR

Uzaktan eğitime geçildiğinden beri OSTİM’de çalıştığını söyleyen liseli bir genç de derslere bir kez bile girmediğini, okulda yapılan sınavların ardından, tekrar gelip işbaşı yaptığını belirtti. Liseli genç, “Çıraklık öğrencileri ve meslek liselileri çalıştırıyorlarsa, bil ki verdiği paranın karşılığını fazlasıyla alacak. Atölyelerde işler az olsa da bizim tempomuz çok yorucu. Genellikle akşamları mesaiye kalıyoruz. Mesai ücretleri çok düşük, büyük işletmelere göre. Eve gidip, yatağa girip, sabaha tekrar buradayım. Yatmak dışında hayatım burada geçiyor” dedi.

SIRASIYLA KORONA OLUYORUZ

İşe gidip gelirken çok zorlandığını söyleyen bir genç de “Keçiören’de oturuyorum, en az iki saatim yolda gidiyor. Korsan taksi ile gidip geliyoruz. İçerideki insan sayısını ne sen sor ne ben söyleyeyim. O kadar insan tıklım tıkış taksinin içindeyiz. Ben yeni bir virüs bile yaratabiliriz diye düşünüyorum bu durumda. Devir teslim töreni ya da düşenin yerini sağ kalan alır gibi, sürekli korona çıkıyor atölyeden. Sonrasında sayı azaldı sana daha çok iş düşüyor ya da sen de korona oluyorsun” dedi.

Sağlık emekçilerine Başkent’te VIP koronalı dayatması

Asgari ücretin de asgarisi uygulanıyor: Maaşlar 2 bin TL’yi bulmuyor yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder