22 Mart 2019 Cuma

Hangi Zulmü Anlatsam?

Bu yazıyı çok bunaldığım bir vakitte kaleme aldım. Kimseyle konuşamadığım sıkıntılarımı burada dile getirmeyi düşündüm. Sonra benim gibi aynı zulme maruz kalmış diğer kardeşlerimin çektiği sıkıntılar aklıma gelince içimden dedim ki ” Benim yaşadıklarım kardeşlerimin yaşadıklarının yanında denizdeki kum taneleri kadar küçüktü ve ben bu sıkıntıları tek başıma çekmiyordum ki kardeşlerimin sıkıntılarından bahsetmeden kendimi anlatamazdım”

Kimden bahsetsem ki acaba? Çünkü herkesin yaşadıkları ayrı ayrı zordu. Cezaevindeyken hastanede kanser tedavisi gören, eşini kaybedip cenazesine bile gidemeyen, 3 çocuğuyla öylece kalakalan abimizden mi bahsetsem? Yoksa eşi cezaevindeyken üzüntüden kansere yakalanan ve 2 yıldır çok ağır tedaviler görüp bunu eşi üzülür diye eşine söyleyemeyen ama o kadar zorluk içinde eşi dışarı çıkabilsin de son günlerimi onunla gecirebileyim diye koşusturan ablamızdan mı bahsetsem? Daha kötüsü özgürlüğüme kavuşayım, bu zulümler bitsin diye yolculuğa çıkarken Meriç’ in azgın sularında hayatını kaybeden okul hocamızdan mı bahsetsem? Eşinden çoluğundan çocuğundan ayrı kalan insanlar, evlerinden uzakta

esir hayatı yaşar gibi yaşayanlar, okula gitmesi gerekirken bırak okula gitmeyi sokağa bile çıkamayan çocuklar, her türlü zorluğa rağmen ayakta kalıp çocuklarına bakmaya çalışan ablalar, torunlarına evlatlarının yokluğunu hissettirmemek için bir dediğini iki etmeyen dedeler nineler, ailelerinin yokluğunda dimdik ayakta durmaya çalışan kocaman yürekli evlatlar… Bunların hepsi şu an şahit olduğum olaylar.

Bir de bu zamanın bize göstermiş olduğu başka bir gerçek var ki o da kan bağı olanlar değil, can bağı olanlar akraba- kardeş oluyormuş. Şu zor zamanda bile kardeşlerimiz birbirlerine sahip çıkıp birbirlerinin dertleriyle dertleniyormuş. Bunu bir kez daha görmüş olduk. Sağolsunlar ne bizim ne de çocuklarımızın gözünü hiç bir şey de bırakmadılar ve yaşantımızı kimseye muhtaç olmadan sürdürmemizi sağladılar. Rabbim bu imkanlari bizlere sağlayanlardan ebeden razı olsun. Rabbim bizim hayatlarımızı ellerimizden alan, özgürlüğümüze engel olanlardan da bunların hesabını sorsun. İçeride ve dışarıda olan tüm kardeşlerimizin maddi-manevi sıkıntılarının en yakın zamanda son bulması dileğiyle…



Kaynak: Mağduriyetler http://magduriyetler.com/2019/03/22/hangi-zulmu-anlatsam/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder