18 Temmuz 2020 Cumartesi

Pandemi LGS’de başarıyı olumsuz etkiledi

42 kentten 181 öğrencinin tam puan aldığı LGS’de başarı geçen yıla göre düştü. Öğrenciler fen bilimleri testi dışında geçen yıla göre gerilerken bu durum salgın önlemlerinin etkisi olarak yorumlandı.

BOLD – Liselere Geçiş Sınavı (LGS) sonuçları, öğrencilerin fen bilimleri testi dışında geçen yıla göre geriye gittiğini gösterdi. Bu durum Milli Eğitim Bakanlığının raporunda da “2019 merkezi sınavda daha yüksek doğru cevap sayısı ortalamalarının görüldüğü Türkçe, matematik, yabancı dil ve İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük alt testlerinde 2020 yılında düşüş olmuştur” diye yer aldı.

PANDEMİ NEDENİYLE ÖĞRENCİLER HAZIRLANAMADI

Cumhuriyet’ten Figen Atalay’a konuşan Eğitim İş Genel Başkanı Orhan Yıldırım, salgının sınava girecek öğrencileri derinden etkilediğini vurgulayarak, “LGS’ye katılacak öğrencilerin büyük çoğunluğunun sınav süreci hazırlığı hızlandırdığı dönem, okulların ikinci dönemidir. Birçok öğrencimiz, kendini yetersiz ve eksik gördüğü konu ve dersler için ikinci dönemde başta okullardaki yetiştirme kursları olmak üzere, özel dersler de alarak bu açığını kapatma planlaması içinde olmaktadır. Tüm bu olanaklar pandemi yasakları ve tedbirleri nedeniyle yapılamamıştır” dedi.

SINAVIN ÖNE ÇEKİLMESİ ÖĞRENCİLERİ OLUMSUZ ETKİLEDİ

Sınav tarihinin önce temmuz ayına sonra sınava kısa süre kala haziran ayına çekilmesinin öğrencileri olumsuz etkilediğinin altını çizen Yıldırım, “Sınav salonları ve önlemlerin yetersiz kalacağı endişesi de öğrencileri sınav günü strese sokmuştur. Sınav sırasında ‘Kovid-19 bulaşır’ endişesi içinde olan öğrenciler sorulara odaklanma sorunu yaşamıştır” dedi.

İTİRAZLARA RAĞMEN SINAV SALGIN DÖNEMİNDE YAPILDI

Eğitim Sen Genel Başkanı Feray Aytekin Aydoğan da “Öğrencilerin LGS’de başarı ortalamasının düşüklüğünün en temel nedeni; sınavın öğrencilerin, velilerin, eğitim emekçilerinin kaygılarına ve itirazlarına rağmen salgın döneminde yapılması ve uzaktan eğitim sürecinde yüz yüze eğitimdeki eşitsizliklerin daha da derinleşmesinden kaynaklıdır. Uzaktan eğitim sırasında gerekli cihazlar ve olanaklar devlet tarafından ücretsiz ve yeterli içerikte sağlanmamış, başta yoksul aileler olmak üzere dezavantajlı çocuklar sınava eşitsiz koşullarda hazırlanmak zorunda bırakılmıştır” dedi.

SORU ÇÖZME ORTALAMALARI DA DÜŞTÜ

Eğitim uzmanı Alaattin Dinçer ise “2019’da doğru soru çözme ortalamalarının toplamı 45.17 olurken 2020’nin ortalaması 40.01 oldu. Arada 5.16’lık bir fark var” dedi. Fen bilimleri dışındaki derslerde azımsanmayacak oranda düşüşler yaşandığına dikkat çeken Dinçer, “Ortaokul düzeyinde politik arka plan oluşturma adına 2012-13 öğretim yılında getirilen 4+4+4’lük okul türleri yıllarının 8 yılın sonunda yapılan LGS sonuçlarına bakarak başarısız olduğunu söyleyebiliriz. Bu sonuçlar bize 4 yıllık temel eğitimin yeterli olmadığını gösteriyor” dedi.

AKP Kenter Tiyatrosu için komisyonda onay verdi Genel Kurulda karşı çıktı

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder