9 Eylül 2020 Çarşamba

Diyanet öğrenci yurtlarına 922 yeni ‘manevi rehber’ gönderdi

Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Diyanet İşleri Başkanlığı arasındaki protokol kapsamında, 2020-21 eğitim öğretim sezonu ilk yarısı için Kredi ve Yurtlar Kurumu yurtlarında 922 manevi rehber görevlendirildi. Aralık 2019’da yurtlara 711 rehber yerleştirilmişti.

BOLD – Diyanet İşleri Başkanlığı (DİB), koronavirüs salgını sebebiyle açılıp açılmayacağı belirsizliği devam eden Kredi Yurtlar Kurumu’na bağlı yurtlarda, 2020-2021 eğitim öğretim yılı ilk yarısı için 922 manevi danışman görevlendirildi. Birgün’den Mustafa Bildircin’in haberine göre Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Diyanet’in imzaladığı protokol kapsamında Aralık 2019’da da 711 manevi rehber KYK yurtlarına gönderilmişti.

AHLAKLI, ERDEMLİ, RUH GÜZELLİĞİNE SAHİP NESİL YETİŞTİRMEK AMAÇLANIYOR

Atamaların gerekçesi “Gençlerin bilgi, ahlak, erdem, estetik, ruh güzelliği, adalet ve merhamet duyguları ile yetişmelerine, milletimizi bir araya getiren değerlerin nesilden nesile aktarılarak üretilmesine katkı sağlamak” şeklinde açıklandı.

Manevi Rehberlik ilk 2015’te yürürlüğe girdi. Altı şehirdeki pilot uygulama ‘vatandaşların memnuniyeti’ gerekçesiyle birçok ile yayıldı. Üniversiteler bünyesindeki Manevi Rehberlik Sertifika Programı’na katılan ve bir ay eğitim alan Kur’an kursu öğreticileri öncelikle hastanelerde görevlendirildi. Akabinde kapsam genişletildi ve uygulama yetiştirme yurtları, huzurevleri, cezaevleri ve KYK yurtlarına yansıtıldı.

Eczacılar Birliğinden Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesine ‘kişiye özel ilan’ tepkisi

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder