8 Eylül 2020 Salı

Eğitim-Sen koronavirüs tespit edilen 171 okulun ismini açıkladı

Türkiye’nin yüz yüze eğitime hazır olmadığını belirten Eğitim-Sen, 171 okulda Kovid-19 vakası veya temaslı çalışana rastlandığını ileri sürdü. Sağlık Bakanlığının üniversitelerde güz dönemi için uzaktan ders talebinin durumun ciddiyetini gösterdiğini belirtti.

BOLD – Koronavirüs salgını sürerken 21 Eylül itibarıyla yüz yüze eğitime başlayacak Türkiye’de endişe hâlâ had safhada. Son dönem artan vaka sayılarının tablonun ciddiyetini ortaya koyduğunu kaydeden Eğitim Sen, yazılı bir açıklama ile tedirginliklerini paylaştı. Sağlık Bakanlığının üniversitelerde güz dönemi derslerinin uzaktan yapılmasını istemesini önemli bir işaret sayan sendika, yüz yüze eğitime en kısa sürede başlanmasının hedeflenmesinde geniş uzlaşı oluştuğunu ifade etti.

GEREKLİ ÖNLEMLER ALINMAZSA SÖZ KONUSU OLAMAZ

“Ancak, salgının kısmi de olsa baskı altına alınamadığı, eğitim kurumlarında yeterli ve gerekli önlemlerin alınmadığı koşullarda bunun gerçekleşmesi mümkün değildir” denildi. Açıklamada ayrıca şu hususlara işaret edildi:

“Okullarda yüz yüze eğitime başlanamazsa uzaktan eğitimin nasıl olacağı ayrı bir tartışma konusu. Uzaktan eğitime erişim, yapılacak eğitimin içeriği, kullanılacak ders içerikleri, uzaktan eğitimle ilgili yapılacak düzenlemeler zaman kaybetmeden tartışmaya açılarak hızlıca en temel sorunlara çözüm üretilmeye çalışılmalı”

POZİTİF VAKA VEYA TEMASLI BULUNAN OKULLARI SIRALADI

Öte yandan Eğitim-Sen internet sitesinde, koronavirüs vakası veya pozitif kişilerle temaslı görülen 171 eğitim kurumunun adı paylaşıldı.

“Yüz yüze eğitim okuma-yazma aşamasındaki çocuklarla sınırlı kalabilir”

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder