16 Eylül 2020 Çarşamba

Korona tedavisinde kalpten ölümlere neden olan ilaç dünyada yasak Türkiye’de serbest

Dünya Sağlık Örgütü’nün listesinden çıkardığı sıtma ilacı, Türkiye’de koronavirüs tedavisinde test yapılmayanlar için de kullanılmaya devam ediyor. Kalpte ritim bozukluğu yapan ilaç, hasta olmayan kişiler için de ritim bozuklukları sonucu ölüme yol açabiliyor.

BOLD – Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Kalp Damar Cerrahisi Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ufuk Tütün, Dünya Sağlık Örgütü’nün (DSÖ) listesinden çıkardığı hidroksiklorokin ilacının (sıtma ilacı), Türkiye’de koronavirüs tedavisinde test yapılmayanlar için de kullanıldığını belirterek, “Bu ilaç kalpte ritim bozukluğu yapıyor. Hasta olmayan kişiler için de kullanılması ritim bozuklukları sonucu ölüme yol açabilir” dedi.

HASTALARIN YÜZDE 40’I KALPTEN ÖLÜYOR

Cumhuriyet’ten Sarp Sağkal’a ilacın testsiz kişilerde uygulanmasının riskini değerlendiren Prof. Dr. Ufuk Tütün, “İlacın tek dozunun vücuttan atılım süresi 48 saat. Vücutta birikme ve zehirleme sıkıntısı oluyor” dedi. İlacın kalpte ritim bozukluklarına yol açtığına dikkat çeken Tütün, “Yapılan bir araştırmada hastaların yüzde 30-40’ının ritim bozukluğu nedeniyle vefat ettiği, bunun da söz konusu ilaca bağlı olabildiğini söyleniyor. Çoğu yerde de bu ilaç kullanılmıyor” diye konuştu.

SALGINDA KONTROL ARTIK YOK

Koronavirüs hastalarının evde tedavi sırasında yaşadığı sıkıntılara da değinen Tütün, “Şu anda hastaneler dolu. Sadece ağır vakaları almaya çalışıyorlar. Bu durumda hastalar evlerine gönderilmek zorunda kalınıyor. Kontrol artık yok gibi. Hastalara evine git diyorsunuz ama dışarılarda geziyor. Hastalık Türkiye’de ve dünyada patlamış vaziyette. İnsanlar bir şey yapmadı demesinler, diye sahneye oynuyoruz. Yapmamız gereken insanların dikkat etmesi, maskelerini takması ve temizliğe önem vermesi” dedi.

Yargıtay, ölümünden 20 gün sonra Ebru Timtik’in mahkumiyet kararını bozdu

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder