Korona salgını nedeniyle internetten alış-veriş, Kurban Bayramı’nıda etkiledi. İnternet üzerinden kurbanlık talebi geçen yıla oranla iki kat arttı.
BOLD – Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, kurbanlık hayvanların seçim, kesim, paketleme ve teslimat hizmetinin yapıldığı paket hizmetlere yüzde 200’ün üzerinde talep artışı yaşandığını belirterek “İnternetin her alanda getirdiği kolaylığı, Kurban Bayramı’nda da kurban kesme konusuna getirmiş olduğunu gördük” ifadesini kullandı.
Kurban Bayramı, korona salgını sürecinde ‘yeni normal’ dönemine denk gelse de bayram öncesi tüketiciler yine alışverişlerinin çoğunluğunu internetten yaptı.
Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarına ilişkin bilgi veren ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, özellikle bayram döneminde şirketlerin yaptıkları kampanyalara dikkati çekerek, Kurban Bayramı öncesi geleneksel olarak alışverişlerdeki genel büyüme trendinin yıllık yüzde 30 olduğunu anımsattı.
Özellikle bu sene bayram öncesi temmuz ayında yapılan alışveriş kampanyalarının etkisiyle, bu artışın yüzde 50 seviyesine geldiğini bildiren Ekmekçi, Dernek üyesi platformların art arda yaptıkları Kurban Bayramı’na yönelik seçilmiş ürünlere özel kampanyaların bu artışı tetiklediğini söyledi.
“EN ÇOK DERİN DONDURUCU, KIYMA MAKİNESİ…”
Ekmekçi, tüketicilerin bayram alışverişlerinde de çoğunlukla online alışverişi seçtiklerine işaret ederek, şunları kaydetti:
“Bayram alışverişinde geçen seneye göre az bir artış ile sepet ortalaması 320 TL seviyelerine geldi. En çok alınan ürünlere bakarsak, kurbanlık ürünlerin depolanması, işlenmesi için derin dondurucu, kıyma makinesi, kesme makinası ve büyük boy buzdolaplarında talep artışı gözükmekte.
Ayrıca sofraların güzelleşmesi için sofra-mutfak gereçleri kategorilerinde de artış görmekteyiz. Sağlıklı yaşam ürünleri, evde gıda hazırlama ve işlemeye yönelik ürünler, doğal ürünlere olan talep geçen senelere yüzde 90’ın üzerinde arttı.”
medyaboldAsgari ücretlinin maaşı 5 çeyrek altından 3 çeyrek altına geriledi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder