21 Ocak 2021 Perşembe

Danıştay’ın TÜGVA kararı Milli Eğitim Bakanlığını ikna edemedi!

AKP’ye yakın TÜGVA’nın da aralarında bulunduğu vakıfların eğitim kurumlarıyla iş birliği yapmasının yürürlüğü Daıştay tarafından durdurulmasına karşın MEB Bakanı Selçuk, vakıflarla imzalanan protokollerin eğitimde niteliğin artırılmasına katkı sunduğunu savundu.

BOLD – Danıştay kararı ile yürürlüğü kısmen durdurulan TÜGVA protokolünün “Öğrencilere milli, ahlaki ve insani değerlerin kazandırılması amacıyla yarışmalar planlanması” hedefiyle imzalandığını belirten Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, TÜGVA ile eğitim alanında imzalanan işbirliği anlaşmalarının, niteliğin artırılmasına katkı sunduğunu söyledi.

DANIŞTAY PROTOKOLÜN İPTALİNE HÜKMETTİ

BirGün’den Mustafa M. Bildircin’in haberine göre TÜGVA ile bakanlık arasında, “öğrencilere insani, ahlaki, milli, manevi, tarihi ve kültürel değerlerin kazandırılması” amacıyla Eylül 2020’de protokol imzalandı. Protokol kapsamında vakfın, öğrencilere yönelik kulüp çalışmaları ile sosyal, kültürel ve sportif etkinlikler düzenlemesine olanak sağlandı. Eğitim sendikaları, protokolü, yargıya taşıdı. Danıştay, “Temel eğitim ve ortaöğretim okulları ile ortaokullarına yönelik kısmı yetki unsuru yönünden hukuka aykırıdır” diyerek, protokolün kısmen iptaline hükmetti. Protokolün imam hatip liseleri dışındaki tüm eğitim kurumlarında yürütmesi durduruldu.

PROTOKOL MECLİS GÜNDEMİNE TAŞINDI

CHP Milletvekili Murat Bakan, MEB ile TÜGVA arasında imzalanan protokolü TBMM gündemine taşıdı. Bakan Selçuk’a, “Vakıf veya derneklerle yapılan protokoller eğitimin, ‘Kamusal ve bilimsel niteliğe sahip olması’ ilkesiyle çelişmemekte midir?” diye soran CHP’li Bakan, MEB’in protokol imzaladığı diğer dernek ve vakıfların isimlerinin kamuoyu ile paylaşılmasını istedi.

ÖĞRENCİLERE DEĞER KAZANDIRILMASI AMAÇLANDI

Bakan Selçuk verdiği yanıtta TÜGVA ile yapılan protokolün eğitimde niteliğin artırılması amacına dönük olduğunu belirterek, “TÜGVA ile imzalanan işbirliği ile MEB’e bağlı temel ve ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerimize milli, manevi, ahlaki ve insani değerlerin kazandırılması amacıyla etkinlikler, yarışmalar yapılması planlanmıştır” ifadelerini kullandı. Selçuk, bakanlığın işbirliği anlaşması yaptığı diğer dernek ve vakıfların ismini ise açıklamadı.

MEB, DANIŞTAY KARARINI TANIMIYOR

Bakan Selçuk’un, TÜGVA ile yapılan protokolü, “Öğrencilere milli, manevi, ahlaki, insani ve kültürel değerlerin kazandırılması” amacını öne sürerek meşru bir zemine oturtmaya çalıştığını söyleyen CHP’li Bakan, “MEB’in, Danıştay’ın yürütmeyi durdurma kararını tanımadığını anlıyoruz. Çünkü önergeye verdiği yanıttan bir ay önce, Danıştay, MEB Din Öğretimi Genel Müdürlüğü ile TÜGVA arasında imzalanan protokolün imam hatip liseleri dışındaki tüm eğitim kurumlarında yürütmesini durdurmuştu” dedi.

TÜİK’e göre gıda zamları rağmen halkın ekonomiye güveni artıyor

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder