20 Ocak 2021 Çarşamba

Kanser tedavisi gören eski Milletvekili Hatice Kocaman tutuklandı

Uzun süredir ciddi sağlık sorunlarıyla uğraşan eski HDP Siirt Milletvekili Hatice Kocaman, örgüt üyesi olduğu iddiasıyla Diyarbakır Kadın Kapalı Cezaevine konuldu.

BOLD – HDP Siirt eski Milletvekili Hatice Kocaman, Kürt sorununa çözüm için oluşturulan Demokratik Toplum Kongresi’nin çalışmalarına katıldığı gerekçesiyle dün tutuklandı.

Mezopotamya Ajansı’nın haberine göre Hatice Kocaman hakkında örgüt üyesi olmak iddiasıyla açılan davanın Diyarbakır 9’uncu Ağır Ceza Mahkemesi’nde dün görülen ikinci duruşmasında savunma yapan Kocaman, örgüt üyesi olmadığını, atılı suçlamayı kabul etmediğini, bir dönem HDP Siirt Milletvekili olduğunu ve bundan kaynaklı DTK’yı bildiğini belirtti.

“ÖRGÜT ÜYESİ DEĞİLİM”

Kocaman, milletvekili olduklarını ve bundan ötürü DTK’ye davet edildiklerini belirterek “Partinin görevlendirmesi sonucu DTK’nın davetine katıldım. Birkaç panel ve toplantısına katıldım. Ancak kaç tanesine katıldığımı hatırlamıyorum. İddia edildiği gibi ben DTK üyesi değilim. Beni neden üye listesine yazmışlar bilmiyorum. DTK’nın demokratik özerklik ilan ettiğini bilmiyorum. Ben siyasi anlamda siyaset yaptım. Ben siyasetten ve partiden istifa ettim. DTK’nın basın açıklamalarına katılmadım.” dedi.

Kocaman’ın avukatı Şahin Aba müvekkili hakkındaki adli kontrol tedbirinin kaldırılmasını talep ederek, müvekkilinin kaçma şüphesi olmadığını, tedavi gördüğünü, haftada iki gün imza yükümlülüğü olduğunu ve adli kontrol talebinin kaldırılması talebinde bulundu.

Mahkeme heyeti, Ankara’daki soruşturma dosyasının akıbetinin sorulmasına, delil karartılmasını engellemek ve kaçma şüphesini ortadan kaldırmak için Kocaman’ın tutuklamasına karar verdi. Duruşmanın ardında gözaltına alınan Kocaman, işlemlerin ardından Diyarbakır Kadın Kapalı Cezaevi’ne gönderildi. Kocaman’ın 7,5 yıldan 15 yıla kadar hapis cezası isteniyor.

“O peçeteye isimlerimizi değil umutlarımızı yazdık”

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder