2 Eylül 2020 Çarşamba

“İkinci dalga AVM’leri vuracak” iddiası

Mart ayında başlayan ve sokağa çıkma yasaklarının olduğu koronavirüs salgınında normalleşme AVM’lerin açılmasıyla başladı. Bu süreçte birçok perakendeci AVM’lerden çekilirken bazı AVM’ler de kapılarına kilit vurdu. Yeniden artışa geçen salgının ardından gelecek ikinci dalgada kapanacak AVM sayısının artması bekleniyor.

BOLD – Yurt içi ve yurtd ışında 50’nin üzerinde AVM’ye proje, konsept geliştirme, kiralama ve yönetim hizmeti veren KDM Alışveriş Merkezleri Kiralama ve Yönetim Danışmanlık’ın kurucusu Murat İzci, Türkiye’de pandemide ikinci dalgaya hiç kimsenin hazır olmadığına işaret ederek, AVM’ler ve içindeki mağazalarda kapanmaların olduğunu dikkat çekti.

İKİNCİ DALGA DAHA ZOR OLACAK

Cumhuriyet’ten Şehriban Kıraç’a konuşan İzci, Adana’da bir AVM’nin kapandığını vurgulayarak, buranın gelecekte üniversite ya da başka bir yapıda yoluna devam edebileceğini aktardı. Salgında birinci dalganın daha tam geçmediğini, ikinci dalganın daha zor olacağını vurgulayan İzci, “Üzerimizden bir tsunami geçti, şu anda hasar tespiti yapıyoruz. Yeni planlanan AVM’ler kendilerini pandemiye göre adapte etmek zorundalar, mevcutlar da kiracılarını elde tutmak için çabalayacaklar. Perakendeci yeni AVM’ye girmekte, yeni lokasyon açmakta hiç iştahlı değil. Çok karamsar tablo çiziyorlar, mevcudu muhafaza etmeye çalışıyorlar” dedi.

GEÇEN YIL 50 MAĞAZA AÇAN FİRMA BU YIL 30 MAĞAZA KAPATTI

Bu dönemin çok para kazanma dönemi olmadığını aktaran İzci, “Perakendeci ile AVM yatırımcısının işbirliği yapma dönemi. AVM yatırımcısı sürekli kötü fabrikatör gibi gösteriliyor. Şu anda çoğu AVM’de kira indirimleri sürüyor ve çoğunda ciro bazlı kiralama var” dedi. Bu dönemde her markanın kendi stratejisini geliştirdiğini, bir gelecek görmeyen mağazaların kapandığını anlatan İzci, “Geçen yıl 50 mağaza açan bir abi şu anda 30 kapattım diyor” ifadesini kullandı.

AVM’LERDE TOPARLANMA ZOR

İzledikleri AVM’lerde şu anda ticaret hacminin geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 70’i geçtiğini ifade eden İzci, ikinci bir dalga gelmezse AVM’lerin yıl sonuna kadar normalleşeceğini ancak ikinci dalga gelmesi durumunda sektörün toparlanmasının zor olduğunun altını çizdi. Yeni planlanan AVM’lerin kendilerini pandemiye göre adapte etmek durumunda kaldığını aktaran İzci, AVM yatırımlarının geri dönüşü pandemi ile birlikte en az yüzde 20 oranında ötelendiğini söyledi. İzci, sektör için en önemli katkılardan birinin turist girişleri olduğunu, neredeyse yüzde 30 alışverişin turistten geldiğini kaydetti.

Yoğun bakımlarda yer yok, tablo daha da ağırlaşacak

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder