6 Kasım 2020 Cuma

AKP’lilerin kurduğu kültür-sanat vakfının yönetiminde inşaatçı Kalyoncular var

AKP’ye yakın bazı isimler “Yeni Sanat Vakfı”nı kurdu. Vakfın yönetiminde Kalyon İnşaat’tan Mehmet Kalyoncu, İbrahim Kalın, Ahmet Misbah Demircan gibi isimler var.

BOLD– Kuruluş duyurusu Resmi Gazete’de yayınlanarak faaliyete geçen İstanbul merkezli “Yeni Sanat Vakfı”nı TRT’de yayınlanan “Tövbeler Olsun” dizisinin yapımcısı Mustafa Fener, 90 bin TL mal varlığı ile kurdu.

İHALECİLER VE İNŞAATÇILAR YÖNETİM KURULUNDA

Birgün’ün haberine göre kuruluş amacı ilanda “Kadim medeniyetimizin yapıtaşları ve değerleriyle beslenen evrensel bir kültür sanat anlayışından güç alarak, eğitim ve üretim odaklı yaklaşımı ile Türkiye’nin kültürel sanat ekonomisine katkı sağlamak ve vakıf senedinde yazılı diğer amaçları gerçekleştirmek” şeklinde duyurulan vakfın yönetimindeki isimler de dikkat çekici:

Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü İbrahim Kalın, eski Beyoğlu Belediye Başkanı ve Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Ahmet Misbah Demircan, karikatürist, oyuncu ve film yapımcısı Hasan Kaçan, 15 Temmuz’da hayatını kaybeden Erol Olçok’un kardeşi Arter Reklam Ajansı’nın yönetim kurulu başkanı Cevat Olçok, kamu ihaleleriyle bilinen Gürsoy Grup Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Gürsoy, Kalyon İnşaat’ın yönetim kurulu üyesi Mehmet Kalyoncu ve dizi yapımcısı Mustafa Fener.

ERDOĞAN’IN “FİKRİ İKTİDARIMIZI TESİS EDEMEDİK” SÖZÜNDEN SONRA

Vakfın kuruluş tarihi de dikkat çekici bulundu. Hatırlanacağı üzere AKP’li Recep Tayyip Erdoğan, ekim ayında yaptığı bir konuşmada şunları söylemişti:

“Fikri iktidarımızı hâlâ tesis edemedik. Hiç kimsenin bu fikri iktidar arayışından rahatsız olmaması gerekir. Gerçek iktidarın, fikri iktidar olduğunu biliyoruz. Şahsen bu konuda kendimi biraz mahzun hissediyorum. Samimi bir muhasebeyle, 18 yılda her alanda tarihi eserlere, hizmetlerle imza attığımızı ama eğitim ve öğretimde, kültürde arzu ettiğimiz ilerlemeyi sağlayamadığımızı düşünüyorum.”

Yeni Sanat Vakfı’nın Erdoğan’ın istediği fikir iktidarını gerçekleştirmek için neler yapacağı merak ediliyor.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder