3 Kasım 2020 Salı

Yeni yapılan öğrenci yurtları ve kamu binaları depreme dayanaksız

İzmir’de meydana gelen ve 114 kişinin ölümü ile sonuçlanan deprem, tüm dikkatleri yeniden binalara çevirdi. Sayıştay raporları, son yıllarda yapılan öğrenci yurtları ve kamu binalarının depreme dayanıksız olduğunu ortaya koydu. 

BOLD – Sayıştay raporları, Türkiye’nin depreme ne kadar hazırlıksız olduğumuzu bir kez daha ortaya koydu. Sayıştay raporlarına göre, depreme dayanıksız ve elverişsiz binalar, öğrenci yurdu olarak kullanılıyor. Yeni yapılan Bursa Şehir Hastanesi ile Ankara Bilkent Şehir Hastanesi’nin de deprem yönetmeliğine uygun yapılmadığı ortaya çıktı.

DAYANIKSIZ BİNALAR YURT YAPILMIŞ

Sözcü’den Deniz Ayhan’ın haberine göre Sayıştay’ın Gençlik ve Spor Bakanlığı 2019 Yılı Denetim Raporu’nda bazı öğrenci yurtlarının fiziki ve teknik altyapısının uygunsuz olduğu saptandı. Kullanıma elverişli olmayan binaların faal olduğu, biten kira sözleşmelerinin de yenilendiği belirtildi. Raporda “Yönetmelikte yurt binaları uzun süreli ve yoğun kullanılan binalar olarak tanımlanmaktadır. Konut ve işyeri binası olarak tasarlanmış binaların yurt olarak kullanılması, can ve mal güvenliği açısından tehlikeli olacaktır” denildi.

ŞEHİR HASTANELERİ DE SORUNLU

Sağlık Bakanlığı’na ilişkin raporlarda ise Bursa Şehir Hastanesi’nde sözleşmede yer alan deprem izolatörlerinin tamamlanmadığı saptandı. Ankara Bilkent Şehir Hastanesi Entegre Sağlık Kampüsü’nün proje aşamasında da “Her türlü zemin iyileştirmesi yapılacak, kazık temel sistemi uygulanacaktır. Yapının temel sisteminin tamamında deprem sismik izolatörleri kullanılacaktır” ifadesi geçmesine rağmen, temel sisteminin fore kazık temel olmadığı tespit edildi.

DUBLE YOLLAR DA DAYANIKSIZ ÇIKTI

AKP’nin övündüğü duble yollar da sorunlu çıktı. Karayolları Genel Müdürlüğü’nün Sayıştay raporlarına göre bazı yolların yapımında deprem yönetmeliği ve Türk Standartları Enstitüsü tarafından yayımlanan Yapım Kuralları TS 500’e uyulmadı. Trabzon Şehir Geçişi Kanuni Bulvarı ile Akyazı ve Sahil Bağlantı Yolları’nın projeye uygun olduğu ancak projelendirme hatası yapıldığı, minimum donatı aralığı yönünden TS 500’deki koşulu sağlamadığı, çok sayıda prefabrik kapağın çatlak olduğu ve risk oluşturduğu, ‘Trabzon-Aşkale Yolu’nun ise minimum donatı aralığı yönünden TS 500’deki koşulu sağlamadığı için risk oluşturduğu görüldü.

Herkül Milas terör saldırıları sonrası ‘Lanetliyoruz’ ikiyüzlülüğünü yazdı

 

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder