13 Kasım 2020 Cuma

Paralel Eğitim Bakanlığının bütçesinde rekor artış

Yurt dışındaki Türk okullarını devir için kurulan Maarif Vakfının bütçesi katlandı. Vakfa, 2021 yılında 486 milyon TL aktarılması planlandı. Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, 4 yılda eğitim bütçesinden 1 milyar TL’nin üzerinde para aktarılan vakfın payının artmasını savundu.

BOLD –  Yönetiminde pek çok AKP’li ismin bulunduğu, “Paralel Eğitim Bakanlığı” olarak nitelendirilen Maarif Vakfı’na 2021’de aktarılacak bütçe TBMM’de tartışmalara neden oldu.

Birgün’ün haberine göre MEB bütçesinin görüşüldüğü TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda konuşan Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Maarif Vakfına 2021 yılında 486 milyon TL ödenek aktarılmasının planlandığını belirtti. CHP Milletvekili Sibel Özdemir, Bakan Selçuk’a, “Maarif Vakfı’na ne kadar kaynak aktarıldı ve yıllara göre vakfa aktarılan bütçe gerçekten MEB bütçesindeki artıştan daha fazla, bunun gerekçesi nedir? Personel sayısıyla ilgili bilgi verebilir misiniz, ne kadar istihdam yapılıyor? Özellikle mütevelli heyeti üyesine ödenen maaş ve huzur hakları nedir?” sorularını yöneltti.

Vakfın 104 ülke ile resmi temas sağladığını ve 67 ülkede faaliyet gösterdiğini belirten Selçuk, vakfa ait toplam 328 okul ve 42 yurdun bulunduğunu belirtti. Ödenek artışının, okul sayısının artmasından kaynaklandığını öne süren Selçuk, MEB’in Maarif dışında herhangi bir vakfa “bir kuruş” bile vermediğini kaydetti. Selçuk, mütevelli heyetinin aldığı maaşlarla ilgili herhangi bir açıklama yapmadı.

AKTARILAN PARA 1 MİLYARI AŞTI

MEB dışında, yurtdışında doğrudan eğitim kurumu açma yetkisine sahip tek kuruluş olan ve yönetiminde çok sayıda AKP’li isim bulunan Maarif Vakfı’na 2016 yılından bugüne aktarılan para 1 milyar TL’yi aştı. 2017, 2018 ve 2019 yıllarında aktarılan ödenek sırası ile 163 milyon TL, 270 milyon TL ve 422 milyon TL oldu. Vakfa 2020 yılında aktarılan toplam ödenek henüz kesinleşmedi ancak 2021 yılında aktarılacak para 486 milyon TL olacak.

Eğitim Sen: Testi pozitif çıkan öğretmenler okula çağrılıyor

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder