29 Aralık 2018 Cumartesi

Prof. Dr. İlber Ortaylı: Bugünkü gibi özel eğitim olmaz

Ortaylı, eğitim sisteminin büyük sorunları olduğunu belirterek, “Özel eğitime karşı değilim ama bugünkü gibi özel eğitim olmaz, sandviççi dükkanı gibi özel okul açıyor adamlar. 15 tane peynirci dükkanından iyi peynir çıkmaz. Bu feci bir şey ve tahlil edilmemiş bir sorun” dedi.

Boğaziçi Üniversitesi’nde Atatürk Sempozyumu’nda konuşan Ortaylı, Türk devrimiyle eğitim alanında başarılar sağlandığını ifade etti.

Ortaylı, eğitim sisteminin büyük sorunları olduğunu belirterek, şöyle devam etti:

“Özel eğitime karşı değilim ama bugünkü gibi özel eğitim olmaz, sandviççi dükkanı gibi özel okul açıyor adamlar. 15 tane peynirci dükkanından iyi peynir çıkmaz. Bu feci bir şey ve tahlil edilmemiş bir sorun.”

KAÇ ÖZEL OKUL VAR?

Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürü Muammer Yıldız, iki gün önce yaptığı açıklamada, Türkiye’de 11 bin 600 özel okul bulunduğunu söylemişti.

Bu sayının her yıl arttığını vurgulayan Yıldız, geçen yıl 1.700 özel öğretim kurumu açıldığını, bu yıl ise 2.400 eğitim öğretim kurumunun faaliyete geçtiğini açıklamıştı.

YAKLAŞIK 1 MİLYON 350 BİN ÖĞRENCİ ÖZEL OKULA GİDİYOR

Yıldız, şu bilgileri paylaşmıştı:

“Türkiye genelinde 100 öğrenciden 8-9’u özel okula gidiyor. Rakam, 18 milyon öğrenciyi düşündüğümüzde öyle çok fazla değil. Şu anda Türkiye genelinde özel okula giden 1 milyon 350 bine yakın öğrencimiz var.”

Özel okul oranlarının bir dönem yüzde 3’lerde olduğunu kaydeden Yıldız, dershane dönüşüm sürecinden sonra bunun yüzde 8,6’ya ulaştığını belirtmişti.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder