4 Temmuz 2019 Perşembe

Kaçırıp işkence yaptılar para teklif edip ajanlık dayattılar

Kaçırılıp aylarca işkence görenlerden sonra şimdi de ajanlaştırmak için kaçırılıp işkence yapılan, para teklif edilerek serbest bırakılanlar olduğu ortaya çıktı.

BOLD – HDP’li İkram Doğan, Kadıköy’de kendini MİT olarak tanıtan kişilerce kaçırıldı, işkence gördü ve ajanlık dayatmasına maruz kaldı. Doğan yaşadıklarını anlattı.

Siyah Transporter’la kaçırılıp aylarca işkence görenlerden sonra şimdi de günü birlik kaçırılıp işkence yapılan ya da para teklif edilerek ajanlaştırılmaya çalışanlar olduğu ortaya çıktı.

HDP Gençlik Meclisi Üyesi İkram Doğan bunlardan biri. 29 Haziran’da Kadıköy’de kaçırılan Doğan, ormanlık bir alana götürüldüğünü, kaçıranların kendilerini Milli İstihbarat Teşkilatı’na (MİT) bağlı olarak tanıttıklarını söyledi.

Doğan yaşadıklarını Mezopotamya Ajansı’na şöyle anlattı:

“29 Haziran Cumartesi sabahı evden çıktım, HDP Kadıköy İlçe binasına geçtim. Orada kahvaltı yaptım. Öğlen saatlerinde Kadıköy ilçe binasından çıktım. Ataşehir’e gidecektim. Yol kenarında 4 kişi apar topar kafamı eğip beni arabaya bindirdiler. Küfür ve hakaret ettiler. Yaklaşık bir saat boyunca kafam dizlerimin arasında, arabanın içinde gidiyorduk. Beni kaçırdılar. Bir saatlik bir yolculuktan sonra bir deniz kenarına götürdüler. Orada kişisel eşyalarımı aldılar. Bu sefer gri renkli transporter model bir araca bindirdiler. Devletin bu aracı benim için özel gönderdiğini söylediler. Bana, MİT elemanları olduklarını söylediler. Bana PKK ve KCK üyesi olduğumu söylediler. Eğitim aldığımı, örgüt üyesi ve örgüte eleman topladığımı söylediler. Neden alındığımı bilmiyorum dedim. ‘Her gün takiptesin, her şeyi biliyoruz’ dediler. Bende HDP’de çalışan bir yurttaşım dedim.

İŞKENCE BAŞLADI
“HDP stantlarında çalıştığıma dair fotoğraflar gösterdiler. Seçim çalışmalarımı sanki illegal bir şey yapmışım gibi fotoğraflamışlar. Küfür ve hakaret ettiler. Sürekli şunu, bunu tanıyor musun? deyip durdular. ‘Sana iş bulalım çalış’ dediler. İşim olduğunu ve şuan çalıştığımı belirtim. Beni alıp bir ormana götürdüler. Arabadan çıkarıp üstüme çullandılar. Beni dövüp işkence yaptılar. Ölümle tehdit ettiler. ‘Daha önce bu ormanda birçok kişiyi yok ettik’ dediler.”
İSTANBUL’DAN GİT SENİ DAĞA GÖNDERELİM
“HDP Gençlik Meclisleri tarafından düzenlenen futbol turnuvasını sordular. ‘Neden turnuva düzenliyorsunuz? Amacınız nedir? Bu gençleri örgütleyip dağa mı gönderiyorsunuz?’ dediler. Bana, ‘İstanbul’da ne işin var? Seni dağa gönderelim. Ne kadar para istiyorsan sana verelim’ diyorlardı. Ben böyle bir şeyi kabul etmediğimi ve bunu reddettiğimi söyleyince beni yerlerde sürüklediler. Arabanın altına attılar. Konuyla ilgili sorulan soruların cevaplarını bilmediğimi söyleyince ısrarla beni yumruklamaya başladılar. Sonra kemerimi çözmeye kalkıştılar. Yaptıkları şeyin ahlaksızlık olduğunu söyledim.”
“DARP RAPORU ALDIM”
“Uçak biletini keselim hemen şimdi İstanbul’dan git’ dediler. Israrla İstanbul’dan gitmemi istiyorlardı. Kabul etmedim. Burada çalıştığımı, hiçbir yere gitmeyeceğimi belirttim. Sonra beni bir iskeleye götürdüler. Üstüm başım toz çamur içindeydi. Arabadan inerken aracın plakasız olduğunu fark ettim. İskeleden gitmiyorlardı. Benim bilet alıp İstanbul’u terk etmemi istiyorlardı. Psikolojim bozulmuştu. Ne yapacağımı bilmiyordum. Yalova’ya bilet kestim. Bir saat içerisinde İstanbul’a geri döndüm. Hastaneye gidip darp raporu aldım. Sonra İHD İstanbul Şubesine giderek başvuruda bulundum.”
medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder