5 Temmuz 2019 Cuma

Muhalefet referandum istedi!

CHP Grup Başkan Vekili Engin Altay, milletin partili cumhurbaşkanı istemediğine dikkat çekti. AKP’ye referandum yapma çağrısı yaptı. İYİ Parti’den de destek geldi.

BOLD – Meclis’te yaptığı konuşmada Altay, şunları söyledi:

“Millet karar verdi, evet. Millet kararı verir, yarın da değiştirir. Daha önce de millet başka bir anayasaya karar verdi, 82 Anayasası’na da millet sandığa gidip karar verdi. Şimdi, yüreğiniz yetiyorsa… Ben bir “sandık, seçim” diye söylemiyorum ama ben hep şunu savundum: Başkanlık sistemi de olabilir yeter ki etkin, katı kuvvetler ayrılığını tesis edelim. Partili Cumhurbaşkanını bu millet is-te-mi-yor. Eğer istiyorsa, öyle iddia ediyorsanız gelin, sırf bunun için bir referandum yapalım, millet bunu istiyorsa biz de milletin karşısında esas duruşa geçer ‘Başüstüne’ deriz. Olay bundan ibaret.”

EGEMENLİK KAYITSIZ ŞARTSIZ SARAYIN OLDU

İYİ Parti Grup Başkan Vekili Lütfü Türkkan da “Bu sistemin değiştirilmesi, tartışılması için gereken o kadar çok sebep var ki… Sayın konuşmacılar bunlara başlasalar sabahı buluruz ama ben Sayın Akbaşoğlu’nun bir sözünden yola çıkarak ifade ediyorum. “Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir.” ifadesi ruhunu kaybedip bu sistem sayesinde ‘Egemenlik kayıtsız şartsız sarayındır’ şekline dönüşmüştür. Bu bile bu sistemin tartışılması için yeterli bir sebeptir” dedi.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder