18 Temmuz 2019 Perşembe

‘Sabah’a göre babam Gürcistan’da yakalandı, bize göre evde…’

Sosyal medyada günün haberlere göz atarken bir haber gözüme ilişti, önce “Yok canım, daha neler.” dedim. Şaka mı bu?

Sonra tekrar okudum, anlamaya çalıştım ve ardından bastım kahkahayı.

Sabah gazetesinde yer alan haberde babam “Adem Önal’ın” Gürcistan’da yakalanıp gözaltına alındığı belirtiliyordu.

Bir yandan gülüp diğer yandan havuz medyasının yapmış olduğu bu yalan haberi okumaya devam ettim.

Gülmekten kendime gelemedim bir süre. O arada mutfakta yiyecek bir şeyler hazırlayan annemin yanına gittim hemen.

“Anne duydun mu? Babamı Gürcistan’da yakalayıp, gözaltına almışlar.”

Annem; “Oğlum ne diyorsun sen, dalga mı geçiyorsun? dedi ve gülmeye başladı.

“Git babanı çağır çay hazır, adamcağız salonda harıl harıl İngilizce sınavına çalışıyor, ne yakalanması.”

Bunu duyan küçük kardeşlerim Zülal ve Selim;

“Abi babamı rüyanda mı gördün? Neler olmuş anlatsana” dedi. Ne yapsın çocuk hiç bir şeyin farkında değil. Annemle yine bastık kahkahayı.

O sırada babam haberi kardeşim Ömer’e gönderdi. Okur okumaz babamı arayıp “ Ee baba seni Türkiye’ye ne zaman teslim edecekler.” dedi. Kısacası hiç kimse haberi umursamadı. Çünkü öyle bir olay yoktu.

Neyse en son salonda ders çalışan babamın yanına gittim.

“Kalk baba seni yakalamışlar, şu an gözaltındasın.” dedim ve haberi gösterdim. Babam da gülerek “benim bundan niye haberim yok ama doğru annen tarafından gözaltına alınmış olabilirim” dedi ve gülmeye başladık. Sonrası zaten bizde telefonlar susmak bilmedi. Haberi okuyan bir çok arkadaşı olayın aslını öğrenmek için babamı aradılar.

“Gözaltında değilim. Evimde ailem ile birlikte çayımı yudumlayıp çekirdek çitliyorum ve çıkan bu yalan habere ailecek gülüyoruz” dedi. Hatta bazı arkadaşları aradığında onlara da şaka yaparak “Size dememiş miydim aynı anda bir kaç yerde görülebilirim diye” dedi.

Ailece hiç bu kadar güldüğümüzü hatırlamıyorum. Hiç bir işe yaramayan havuz medyası ilk defa bir işe yarayıp bizi güldürmeyi başarmıştı.

Fakat şu olanlara gerçekten anlam veremiyorum . Bir insan neden yalan haber yapar? Ülkede o kadar yaşanan travma ve haber niteliği taşıyan bir sürü hadise var. Babamın yakalanma haberini insanlar ne yapsın?

İşin ilginç tarafı haberi yapan muhabirin adı sanıda yok. Siz yalan haberlerle insanları kandırmaya durun. Bizde o yaptığınız yalan ve komik haberlere gülmeye devam ederiz.

Bu arada, babam 2009-2016 yılları arasında Gürcistan’daki Uluslararası Karadeniz Üniversitesi ve Çağlar Eğitim Kurumlarının Yönetim Kurulu Başkanlığını yaptı. Azerbaycan’da da çalışmıştı genel müdür olarak. Ondan önce ise, 2004 yılına kadar Ankara’da Samanyolu kolejlerindeydi.

Şimdi Sabah’a göre kaçırıldı ve Türkiye’ye getirildi, bize göre ise yanımızda!

“Baba, buradasın değil mi?”

kronos

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder