27 Ekim 2020 Salı

Erdoğan istedi YÖK yaptı: Kadın üniversiteleri kuruluyor

AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın talep ettiği kadın üniversiteleri, gelecek yıl hayata geçiriliyor. Kadın üniversiteleri 2021 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı’na programa girdi. Proje ile sadece kadın öğrencilerin kabul edildiği kadın üniversiteleri kurulacak.

BOLD – AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın, 2019’da, Japonya ziyaretinde gördüğü ve Türkiye’ye döndüğünde YÖK Başkanı Yekta Saraç’a “Çalışmanı buna göre yap” talimatını verdiği kadın üniversiteleri, 2021 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı’na eklendi. Programda, 5 yaşın zorunlu eğitim kapsamına alınması da yer aldı.

5 YAŞ ZORUNLU EĞİTİM KAPSAMINA ALINIYOR

Cumhuriyet’ten Sefa Uyar’ın haberine göre Resmi Gazete’nin mükerrer sayısında yayımlanan programda, 2020’de eğitimde yapılan çalışmalar hakkında bilgi verildi, yapılması planlanan çalışmalar aktarıldı. Programa göre gelecek yıl erken çocukluk eğitiminde 5 yaş zorunlu eğitim kapsamına alınacak. Yeni derslik yapımı planlamasında, derslik inşa edilmesi planlanan yerdeki diğer eğitim binalarının verimli kullanımı dikkate alınacak, atıl vaziyetteki eğitim binalarının kullanımı öncelenecek. Okullaşma ve tamamlama oranları artırılacak, devamsızlık oranları azaltılacak.

JAPONYA’DAKİ KADIN ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEK ALINACAK

Programa göre Japonya örneği incelenerek sadece kadın öğrencilerin kabul edildiği kadın üniversiteleri kurulacak. Mesleki ve teknik eğitim kurumları ile sektör arasında işbirliği protokolleri artırılacak. OSB’lerde mesleki ve teknik eğitim kurumlarının açılması ve desteklenmesi amacıyla sektörle işbirliği sağlanacak. Özel mesleki ve teknik okullarda eğitim gören öğrencilere yönelik destek ödemeleri sağlanacak, özel sektörün okul açmasına yönelik yatırım teşvikleri artırılacak ve OSB’ler başta olmak üzere mesleki ve teknik okul sayısı ve çeşitliliği artırılacak. Nitelikli yabancı uyruklu akademisyenlerin toplam istihdamı oranı içindeki payı artırılacak.

AKP’ye dolar darbesi: Halk desteği yüzde 30’un altına düştü

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder